logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Energa z wiatrową energią
28.01.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Energa z wiatrową energią



ENERGA-OBRÓT SA kupi od spółki Relax Wind Park I, należącej do portugalskiej Grupy EDP Renovaveis, prawa majątkowe do energii elektrycznej wytworzonej na jej pierwszej polskiej farmie wiatrowej. Obie spółki zawarły 15-letni kontrakt na zakup i sprzedaż tzw. zielonych certyfikatów.

Relax Wind Park I to firma z kapitałem portugalskim, należąca do spółki EDP Renovaveis, która jest czwartą pod względem wielkości firmą zajmującą się przetwarzaniem energii z wiatru w energię elektryczną. Farmy wiatrowe EDP zlokalizowane są m. in. w Portugalii, Hiszpanii, Francji, Belgii oraz w Stanach Zjednoczonych. Niedawno w gminie Margonin w województwie wielkopolskim spółka uruchomiła famę wiatrową o mocy 120 MW.

Systematycznie zwiększająca się konieczność zakupu certyfikatów potwierdzających pochodzenie energii ze źródeł odnawialnych, motywuje sprzedawców energii do zabezpieczenia niezbędnych dostaw z dużym wyprzedzeniem. Zgodnie z danymi Agencji Rynku Energii Energa jest największym w Polsce sprzedawcą zielonej energii. Stanowi ona blisko 10 proc. prądu dostarczanego do klientów. W umocnieniu tej pozycji ma jej pomóc program ENERGA EKO, zakładający budowę kolejnych odnawialnych źródeł energii, głównie elektrowni biogazowych, elektrowni opalanych biomasą, farm wiatrowych oraz lokalnych elektrowni wodnych.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek