logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  09.10.2015

Empatia i szacunek w biznesie



6 października w warszawskim Och-Teatrze odbył się drugi Kongres Różnorodności „Diversity 2.0 – w stronę wartości”, organizowany przez magazyn CR Navigator oraz firmę Henkel Polska. Tematem przewodnim wydarzenia była rola wartości w budowaniu efektywnych zespołów oraz wykorzystywanie potencjału szeroko rozumianej różnorodności w organizacjach.

Konferencję otworzyło wystąpienie Pawła Nizińskiego, prezesa firmy doradczej BETTER., wydawcy magazynu CR Navigator, pt.: „Giving voice to values – w jaki sposób wartości firmy mogą wspierać proces zarządzania różnorodnością?”. Prelegent Kongresu mówił o etycznym wymiarze relacji międzyludzkich, o tym, że każde spotkanie z drugim człowiekiem jest spotkaniem także z jego systemem wartości. Ponadto zwrócił uwagę na coraz większą rolę empatii w biznesie i w zarządzaniu organizacjami, w relacjach z wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami.

Gościem specjalnym wydarzenia był prof. Mike Thompson, międzynarodowy specjalista w zakresie tworzenia społecznie odpowiedzialnych i innowacyjnych strategii biznesowych. Opowiedział on, w jaki sposób liderzy – poprzez mądre przywództwo – mogą wpływać na upowszechnianie właściwych postaw i zachowań w procesie zarządzania różnorodnością. Podkreślał, że kultywowanie i praktykowanie mądrości wspiera zarówno rozwój osobisty menedżerów jak i całych zespołów. Ważnym punktem wystąpienia prof. Thompsona była prezentacja metody 4P, która umożliwia efektywne zarządzanie różnorodnością w organizacji, poprzez:

  • politykę – zbiór zasad wspierających kulturę włączania w miejscu pracy;
  • praktykę – aktywne włączanie wszystkich pracowników w proces tworzenia różnorodnego miejsca pracy,
  • postawy – właściwe podejście, samoświadomość, zdolność refleksji nad uczuciami innych osób,
  • postępowanie – egzekwowanie obowiązywania ustalonych zasad.

Prof. Thompson zachęcał uczestników do odwagi i otwartej rozmowy o wartościach w codziennym życiu.

W wystąpieniu pt. „Młodość – szansą czy przeszkodą w karierze?” doświadczeniami związanymi ze współpracą międzypokoleniową podzieliły się Karolina Szmidt, dyrektor HR w Henkel Polska oraz Ludmiła Niemir, stażystka w dziale HR Henkel Polska. Prelegentki  opowiadały o tym, czego i jak wiele różne pokolenia mogą nauczyć się od siebie wzajemnie. Podkreślały, że zarządzanie młodością oraz talentami pozytywnie wpływa na rozwój organizacji, pozwalając na kształcenie przyszłych liderów. W obliczu nowych wyzwań, gdzie liczą się doświadczenie i innowacyjność, współpraca między pokoleniami jest konieczna, a dzięki takim programom jak You Grow firmy Henkel staje się również łatwiejsza, zaznaczyła Karolina Szmidt.

Kontynuując temat młodych na rynku pracy, Barbara Frątczak-Rudnicka, konsultant ds. badań z agencji badawczej 4P research mix, zaprezentowała wyniki badań „Y-greki w pracy…i po pracy”, zrealizowanych na zlecenie Henkel Polska. Wnioski płynące z badania potwierdziły m.in. że szacunek oraz uczciwość i transparentność wobec pracowników oraz partnerów biznesowych to kluczowe wartości w prowadzeniu biznesu, jakich Y-eki oczekują od pracodawców. 

Podczas konferencji odbyła się również dyskusja panelowa, której tematem przewodnim była rola i znaczenie szacunku w pracy. W rozmowie moderowanej przez Pawła Oksanowicza, dziennikarza radia Muzo.fm, udział wzięli: dr Monika Ksieniewicz z Biura Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania, prof. Arkadiusz Karwacki, kierownik Pracowni Badania Jakości Życia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w Henkel Polska, Karolina Długosz, CSR Manager w Capgemini Polska oraz David Sypniewski, trener antydyskryminacyjny. Paneliści rozmawiali o sposobach włączania wartości do codzienności zarządzania organizacjami. Jak podkreśliła Karolina Długosz, CSR Manager w Capgemini Polska, Fakt, że jakichś rozwiązań jest więcej lub są bardziej powszechne, nie znaczy, że są one jedyne i słuszne, dlatego warto szukać nowych dróg w różnorodności, a do tego potrzebny jest szacunek.

Wydarzenie zakończyła gra warsztatowa „Po drugiej stronie lustra”, prowadzona przez Martę Karwacką oraz Paulinę Garstkę z zespołu BETTER. Uczestnicy gry mieli okazję przekonać się, jak ważne dla dobrego działania organizacji jest uwzględnianie punktu widzenia innych oraz otwarcie się na różnorodność poglądów i perspektyw.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek