logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  17.03.2014

Efektywne zarządzanie zaangażowaniem społecznym



Pod hasłem „Efektywność zaangażowania społecznego. Model LBG w praktyce zarządzania i raportowania” 12 marca br. odbyła się w Warszawie trzecia konferencja nt. modelu LBG (London Benchmarking Group). Organizatorem wydarzenia była firma SGS Polska – Koordynator Zarządzający Siecią LBG Poland i jedyna firma uprawniona do wdrażania modelu w Polsce. Podczas konferencji eksperci podkreślili znaczenie zaangażowania społecznego w strategicznym ujęciu oraz przedstawili model LBG jako praktyczne narzędzie do planowania, mierzenia i raportowania efektów działań społecznych firm i fundacji korporacyjnych. Członkowie sieci LBG Poland zaprezentowali swoje doświadczenia związane z wykorzystaniem modelu. Podczas tzw. stolików eksperckich na temat wyzwań w obszarze zaangażowania społecznego uczestnicy mieli okazję włączyć się w dyskusję, którą otworzyła prof. dr hab. Anna Giza-Poleszczuk, Prorektor ds. Rozwoju i Polityki Finansowej Uniwersytetu Warszawskiego.

Celem konferencji było przybliżenie uczestnikom zagadnień związanych z zaangażowaniem i wpływem społecznym firm, prezentacja trendów i dobrych praktyk w tym obszarze. Małgorzata Greszta, Menedżer Działu Usług Zrównoważonego Rozwoju SGS Polska, rozpoczęła konferencję od prezentacji na temat mierzenia wpływu społecznego przez firmy. W swojej prezentacji wskazała 5 zasad strategicznego zaangażowania społecznego firm, które obejmują identyfikację kluczowych problemów społecznych, aktywne włączenie lokalnych społeczności, planowanie i zarządzanie strategią zaangażowania społecznego, inspirację i zaangażowanie kluczowych interesariuszy oraz ewaluację i ocenę osiąganych rezultatów i efektów.

Podczas drugiej części konferencji zaprezentowany został model LBG oraz przykłady jego wykorzystania jako systemowego podejścia do mierzenia i raportowania efektywności zaangażowania społecznego. Kolejnym elementem wydarzenia były prezentacje firm, członków sieci LBG Poland, którzy zaprezentowali swoje doświadczenia w zastosowaniu modelu LBG. Monika Kulik z Orange mówiła o wykorzystaniu modelu LBG jako skutecznego narzędzia do przejrzystego raportowania zaangażowania społecznego w raporcie CSR. Łukasz Smolarek z Provident przedstawił zastosowanie modelu w kontekście ewaluacji i strategicznego planowania programu społecznego „Wokół nas”.

Formą wymiany doświadczeń były tzw. stoliki eksperckie – kameralne grupy dyskusyjne prowadzone przez specjalistów z Forum Darczyńców, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz zespołu zrównoważonego rozwoju SGS. Sesje otworzyła prof. dr hab. Anna Giza-Poleszczuk, wskazując kluczowe wyzwania społeczne i rolę biznesu w odpowiadaniu na te wyzwania. Podczas dyskusji grupowych uczestnicy określili główne zagadnienia i rekomendacje obejmujące: komunikację działań społecznych i ich raportowanie, włączanie działań społecznych do strategii biznesowej firmy, dobór obszaru społecznego, ewaluację prowadzonych działań oraz zaangażowanie pracowników.

Szczególną uwagę zwrócono na wiarygodność komunikacji działań społecznych, świadomość kadry zarządzającej i zrozumienie znaczenia zaangażowania społecznego oraz aktywność pracowników. Za największe wyzwanie stojącym przed firmami uznano mierzenie rezultatów działań społecznych – zarówno dla firmy jak i społeczeństwa.

Partnerami konferencji były Forum Darczyńców i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek