Pod hasłem „Efektywność zaangażowania społecznego. Model LBG w praktyce zarządzania i raportowania” 12 marca br. odbyła się w Warszawie trzecia konferencja nt. modelu LBG (London Benchmarking Group). Organizatorem wydarzenia była firma SGS Polska – Koordynator Zarządzający Siecią LBG Poland i jedyna firma uprawniona do wdrażania modelu w Polsce. Podczas konferencji eksperci podkreślili znaczenie zaangażowania społecznego w strategicznym ujęciu oraz przedstawili model LBG jako praktyczne narzędzie do planowania, mierzenia i raportowania efektów działań społecznych firm i fundacji korporacyjnych. Członkowie sieci LBG Poland zaprezentowali swoje doświadczenia związane z wykorzystaniem modelu. Podczas tzw. stolików eksperckich na temat wyzwań w obszarze zaangażowania społecznego uczestnicy mieli okazję włączyć się w dyskusję, którą otworzyła prof. dr hab. Anna Giza-Poleszczuk, Prorektor ds. Rozwoju i Polityki Finansowej Uniwersytetu Warszawskiego.
Celem konferencji było przybliżenie uczestnikom zagadnień związanych z zaangażowaniem i wpływem społecznym firm, prezentacja trendów i dobrych praktyk w tym obszarze. Małgorzata Greszta, Menedżer Działu Usług Zrównoważonego Rozwoju SGS Polska, rozpoczęła konferencję od prezentacji na temat mierzenia wpływu społecznego przez firmy. W swojej prezentacji wskazała 5 zasad strategicznego zaangażowania społecznego firm, które obejmują identyfikację kluczowych problemów społecznych, aktywne włączenie lokalnych społeczności, planowanie i zarządzanie strategią zaangażowania społecznego, inspirację i zaangażowanie kluczowych interesariuszy oraz ewaluację i ocenę osiąganych rezultatów i efektów.
Podczas drugiej części konferencji zaprezentowany został model LBG oraz przykłady jego wykorzystania jako systemowego podejścia do mierzenia i raportowania efektywności zaangażowania społecznego. Kolejnym elementem wydarzenia były prezentacje firm, członków sieci LBG Poland, którzy zaprezentowali swoje doświadczenia w zastosowaniu modelu LBG. Monika Kulik z Orange mówiła o wykorzystaniu modelu LBG jako skutecznego narzędzia do przejrzystego raportowania zaangażowania społecznego w raporcie CSR. Łukasz Smolarek z Provident przedstawił zastosowanie modelu w kontekście ewaluacji i strategicznego planowania programu społecznego „Wokół nas”.
Formą wymiany doświadczeń były tzw. stoliki eksperckie – kameralne grupy dyskusyjne prowadzone przez specjalistów z Forum Darczyńców, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz zespołu zrównoważonego rozwoju SGS. Sesje otworzyła prof. dr hab. Anna Giza-Poleszczuk, wskazując kluczowe wyzwania społeczne i rolę biznesu w odpowiadaniu na te wyzwania. Podczas dyskusji grupowych uczestnicy określili główne zagadnienia i rekomendacje obejmujące: komunikację działań społecznych i ich raportowanie, włączanie działań społecznych do strategii biznesowej firmy, dobór obszaru społecznego, ewaluację prowadzonych działań oraz zaangażowanie pracowników.
Szczególną uwagę zwrócono na wiarygodność komunikacji działań społecznych, świadomość kadry zarządzającej i zrozumienie znaczenia zaangażowania społecznego oraz aktywność pracowników. Za największe wyzwanie stojącym przed firmami uznano mierzenie rezultatów działań społecznych – zarówno dla firmy jak i społeczeństwa.
Partnerami konferencji były Forum Darczyńców i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!