logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Edukacja o różnorodności w Muzeum POLIN
01.03.2016
Tematy: Wydarzenia

Edukacja o różnorodności w Muzeum POLIN



Jak definiować różnorodność? Jakie ma to znaczenie przy realizacji projektów? Które grupy są najbardziej narażone na dyskryminację? Jak uwzględniać kontekst lokalny w edukacji międzykulturowej? Jak tworzyć wydarzenia, by były dostępne dla osób z niepełnosprawnościami? O tych i innych wyzwaniach będą dyskutować w Muzeum POLIN uczestnicy dwudniowej (7-8 kwietnia) konferencji z udziałem m.in. prof. Małgorzaty Fuszary.

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN od dwóch i pół roku prowadzi projekt „Oblicza różnorodności”, który wchodzi w skład programu „Żydowskie Dziedzictwo Kulturowe”. Konferencja „Edukacja o różnorodności – wyzwania i inspiracje” będzie podsumowaniem działań w ramach projektu. Celem konferencji jest stworzenie przestrzeni do dyskusji o dialogu międzykulturowym. Jej program będzie obejmował część wykładową i warsztatową. Wykłady wygłoszą prof. Małgorzata Fuszara, dyrektorka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, Jeremy Nesoff z amerykańskiej organizacji Facing History and Ourselves.

Przedstawiciele instytucji kultury i organizacji pozarządowych, działacze społeczni, w tym przedstawiciele mniejszości, migranci, osoby z niepełnosprawnościami  – będą mogli wspólnie przedyskutować dylematy związane z realizacją projektów i wymienić się dobrymi praktykami. Zespół projektu „Oblicza różnorodności” podzieli się także swoim dotychczasowym doświadczeniem związanym z realizowanymi przez Muzeum POLIN działaniami edukacyjnymi. Podczas bloków warsztatowych uczestnicy będą wspólnie zastanawiać się nad wyzwaniami związanymi m.in. z uwzględnianiem kontekstu lokalnego i prowadzeniem interdyscyplinarnych projektów.

Pełny program konferencji jest dostępy na stronie www.polin.pl. Organizatorzy zapraszają osoby interesujące się działaniami z zakresu edukacji międzykulturowej, obywatelskiej, antydyskryminacyjnej oraz działaniami na rzecz osób z niepełnosprawnością. Rejestracja dostępna jest do 14 marca pod tym linkiem.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek