logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  18.04.2008

Edukacja medialna dla dzieci z Canal+



CANAL+ Cyfrowy prowadzi program „Reklama dla dzieci” będący próbą określenia standardów reklamy telewizyjnej adresowanej do najmłodszych widzów. Firma wykorzystuje swoje doświadczenia eksperta ds. mediów i buduje długoterminowy program, którego beneficjentami są młodzi odbiorcy mediów.

Wyniki badań PBS DGA „Jak młodzi korzystają z mediów” wykazały, że przytłoczeni informacyjnym szumem młodzi ludzie wprawdzie często korzystają z mediów, jednak nie mają wystarczających umiejętności, aby świadomie wybierać z ich obszernej oferty. Konkluzja ta stała się podstawą do stworzenia pierwszego w Polsce programu edukacji medialnej dla gimnazjalistów MediaStarter.

Jednocześnie w zapisach ustawowych istnieje przepis o realizacji przez nauczycieli tzw. międzyprzedmiotowej ścieżki medialnej. Brakuje jednak odpowiednich programów nauczania. MediaStarter ma wypełnić tę lukę – stanowi narzędzie pomocne dla nauczycieli w realizacji obowiązku uczenia o mediach.

Celem programu MediaStarter jest zmniejszenie różnic kompetencyjnych między nadawcą a młodym odbiorcą przekazu medialnego, przybliżenie młodzieży roli i zadań mediów, różnic między środkami masowego przekazu, technik pracy w mediach, koncepcji „czwartej władzy”, wpływu mediów na społeczeństwo i jednostkę oraz roli odpowiedzialnej reklamy.

W ramach programu MediaStarter zorganizowano konkurs dziennikarski dla gimnazjalistów „Liczy się temat” uwrażliwiający nastolatków na rolę i wpływ mediów na społeczeństwo oraz ćwiczenie warsztatu dziennikarskiego. Autorzy najlepszych reportaży prasowych, radiowych i telewizyjnych poruszających problemy istotne dla ich miasta czy środowiska zdobywają atrakcyjne nagrody dla siebie oraz swoich szkół (w łącznej wartości 40tys zł. zarówno w roku 2006, jak i 2007).

Prace nad projektem rozpoczęły się w lutym 2006 r. Program na charakter długoterminowy.

Aby materiały dydaktyczne MediaStartera dostosowane były do potrzeb gimnazjalistów i przydatne w procesie kształcenia, CANAL+ Cyfrowy powierzył ich opracowanie ekspertom z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Treść programu podzielono na cztery bloki tematyczne: Media wczoraj, dziś i jutro, Świat w oczach mediów, Jak pracują media, Odbiorco, obudź się!

W pierwszym etapie MediaStarter trafił do ponad 120 gimnazjów w woj. mazowieckim, w których prowadzona jest gazetka szkolna, szkolny radiowęzeł, warsztaty dziennikarskie lub klasa o takim profilu.

Płyty z programem trafiły także do najlepszych wydziałów pedagogicznych wyższych uczelni oraz do 60 bibliotek pedagogicznych w całej Polsce.

W trakcie semestru CANAL+ Cyfrowy zbierał ankiety zamieszczone na płycie, badając opinie nauczycieli i uczniów o programie. Według większości MediaStarter stanowi uporządkowane, skondensowane i bogate źródło informacji o środkach masowego przekazu. Gotowe scenariusze zajęć wykorzystywano na lekcji WOS, języka polskiego, godzinach wychowawczych i warsztatach dziennikarskich w całości lub we fragmentach, w zależności od możliwości aktualnych potrzeb dydaktycznych.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek