CANAL+ Cyfrowy prowadzi program „Reklama dla dzieci” będący próbą określenia standardów reklamy telewizyjnej adresowanej do najmłodszych widzów. Firma wykorzystuje swoje doświadczenia eksperta ds. mediów i buduje długoterminowy program, którego beneficjentami są młodzi odbiorcy mediów.
Wyniki badań PBS DGA „Jak młodzi korzystają z mediów” wykazały, że przytłoczeni informacyjnym szumem młodzi ludzie wprawdzie często korzystają z mediów, jednak nie mają wystarczających umiejętności, aby świadomie wybierać z ich obszernej oferty. Konkluzja ta stała się podstawą do stworzenia pierwszego w Polsce programu edukacji medialnej dla gimnazjalistów MediaStarter.
Jednocześnie w zapisach ustawowych istnieje przepis o realizacji przez nauczycieli tzw. międzyprzedmiotowej ścieżki medialnej. Brakuje jednak odpowiednich programów nauczania. MediaStarter ma wypełnić tę lukę – stanowi narzędzie pomocne dla nauczycieli w realizacji obowiązku uczenia o mediach.
Celem programu MediaStarter jest zmniejszenie różnic kompetencyjnych między nadawcą a młodym odbiorcą przekazu medialnego, przybliżenie młodzieży roli i zadań mediów, różnic między środkami masowego przekazu, technik pracy w mediach, koncepcji „czwartej władzy”, wpływu mediów na społeczeństwo i jednostkę oraz roli odpowiedzialnej reklamy.
W ramach programu MediaStarter zorganizowano konkurs dziennikarski dla gimnazjalistów „Liczy się temat” uwrażliwiający nastolatków na rolę i wpływ mediów na społeczeństwo oraz ćwiczenie warsztatu dziennikarskiego. Autorzy najlepszych reportaży prasowych, radiowych i telewizyjnych poruszających problemy istotne dla ich miasta czy środowiska zdobywają atrakcyjne nagrody dla siebie oraz swoich szkół (w łącznej wartości 40tys zł. zarówno w roku 2006, jak i 2007).
Prace nad projektem rozpoczęły się w lutym 2006 r. Program na charakter długoterminowy.
Aby materiały dydaktyczne MediaStartera dostosowane były do potrzeb gimnazjalistów i przydatne w procesie kształcenia, CANAL+ Cyfrowy powierzył ich opracowanie ekspertom z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Treść programu podzielono na cztery bloki tematyczne: Media wczoraj, dziś i jutro, Świat w oczach mediów, Jak pracują media, Odbiorco, obudź się!
W pierwszym etapie MediaStarter trafił do ponad 120 gimnazjów w woj. mazowieckim, w których prowadzona jest gazetka szkolna, szkolny radiowęzeł, warsztaty dziennikarskie lub klasa o takim profilu.
Płyty z programem trafiły także do najlepszych wydziałów pedagogicznych wyższych uczelni oraz do 60 bibliotek pedagogicznych w całej Polsce.
W trakcie semestru CANAL+ Cyfrowy zbierał ankiety zamieszczone na płycie, badając opinie nauczycieli i uczniów o programie. Według większości MediaStarter stanowi uporządkowane, skondensowane i bogate źródło informacji o środkach masowego przekazu. Gotowe scenariusze zajęć wykorzystywano na lekcji WOS, języka polskiego, godzinach wychowawczych i warsztatach dziennikarskich w całości lub we fragmentach, w zależności od możliwości aktualnych potrzeb dydaktycznych.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!