logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Echo o pigułce
30.08.2008
Tematy: Wydarzenia

Echo o pigułce



„Echo Miasta” rozpoczyna akcję społeczną dla kobiet, której celem jest uświadomienie, jak groźna jest tzw. pigułka gwałtu. We wszystkich klubach, pubach i dyskotekach, które przyłączą się do tej inicjatywy, na lustrach w damskich toaletach przyczepione zostaną naklejki z ostrzeżeniem, by pilnować drinku czy napoju.

Pigułki gwałtu, zwane też „drag club”, pojawiły się kilka lat temu w Warszawie skąd szybko rozprzestrzeniły się po całym kraju.

Łatwo przemycić je do piwa, drinków, soków, czy nawet ciastek. Działają szybko i niepostrzeżenie. Nie zmieniają koloru, smaku, zapachu napojów. Tylko wodzie nadają lekko słonawy smak. Pokrzywdzone kobiety najczęściej nie mają świadomości, że padły ofiarą niebezpiecznego narkotyku. Nagle tracą świadomość, a nazajutrz nie pamiętają, co się stało i nie potrafią podać rysopisów sprawców. Dlatego rzadko zgłaszają się na policję. To z kolei powoduje, że policjanci nie mają statystyk na temat gwałtów czy kradzieży z użyciem tych niebezpiecznych substancji.

W ramach akcji na łamach gazety przez cały wrzesień będą się ukazywały artykuły, w których znane młode kobiety będą ostrzegać swoje rówieśniczki przed tą niebezpieczną substancją oraz pokazywać, jak zminimalizować ryzyko. Aby ustrzec się przed pigułką gwałtu wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad – np. nie dopijać nawet na chwilę pozostawionego bez opieki napoju.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek