Dziwnie jest, gdy we własnym domu pojawia się nagle dziwny człowiek z dziwnym pytaniem: „Czy nie uwielbiasz wody lecącej z kranu? Ten strumień wygląda jak mały wodospad, a umywalka powoli zamienia się w basen!” – mówi z „dziwną” radością w głosie do mężczyzny myjącego zęby. Z odkręconego przez ten czas kranu leje się woda.
Każdy z trzech spotów opisujących trzy tego typu sytuacje opatrzono hasłem „Wasting Water is Weird” („Marnowanie Wody jest Dziwactwem”). „Dziwny” człowiek, czyli Rip the Drip, pojawia się we wszystkich trzech sytuacjach: w pierwszej ekscytuje się strumieniem wody niepotrzebnie płynącej z kranu, w drugiej naśladuje odgłosy, jakie wydaje woda w pustej zmywarce, w ostatniej zachwyca się "rzeką" bezmyślnie wylewającą się ze szlaucha.
Spoty ukazują codzienne sytuacje, w których przez bezmyślność ludzie marnują wodę. Tymczasem organizacje ekologiczne na całym świecie alarmują, czym może skończyć się takie zachowanie. Nadmierne zużycie wody może prowadzić do obniżenia wód gruntowych i wysychania zbiorników. Jak donosi Międzynarodowy Instytut Gospodarki Wodnej, aż jedna trzecia ludzkości cierpi na niedostatek wody.
Kampanię przygotowała agencja Shelton Group z Knoxville w USA na zlecenie Environmental Protection Agency z udziałem Kohler, Lowe’s, Bosh’a i Procter & Gamble. W ramach kampanii przygotowano także stronę internetową www.wastingwaterisweird.com.
K.Zawadzka
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
10.08.2022
Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku
-
13.07.2022
Kto w Polsce najlepiej raportuje ESG? Zgłoś raport do konkursu
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
31.05.2022
Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR
-
31.05.2022
Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja