logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Ekologia i środowisko
   ──────  15.08.2008

Dziury w naturze



Billboardy kampanii "Niech żyje natura!" pokazują co możemy stracić, jeśli nie będziemy chronić przyrody i obszarów programu Natury 2000.

-Na billboardach przedstawiających zdjęcia pięknych tatrzańskich krajobrazów wymazano kozicę i niedźwiedzia – została biała plama. Kampania ma uświadomić ludziom, że bez ochrony, zwierzęta mogą zniknąć – podkreślił podczas konferencji prasowej wiceminister środowiska Maciej Trzeciak.

Dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego Paweł Skawiński tłumaczył, że pomysł kampanii informacyjnej, pokazywanej poza terenem parku – zanim turysta do niego wejdzie – powstał po zabiciu przez turystów niedźwiadka w Tatrach.

– Tatry to w Europie najdalej na zachód wysunięty obszar, gdzie żyją obok siebie wielkie drapieżniki: niedźwiedź, ryś i wilk. To wyróżnik Polski, która potrafi chronić dziką przyrodę – podkreślił.

Dwa pierwsze billboardy – z plamą po kozicy i niedźwiedziu – rozwieszono w 110 miejscach w kraju. Przed zimą, w listopadzie, kampania rozszerzy się – do tych dwu mają dołączyć kolejne – według Skawińskiego bardziej szokujące w treści.

Pierwsza kampania promująca Naturę 2000 ma odczarować jej obraz, kojarzący się z protestami związanymi z budową dróg, czy blokowaniem inwestycji. – Natura 2000 pomaga chronić najpiękniejsze tereny, pozwala prowadzić inwestycje z ich zachowaniem. Znam bardzo dobrze ten problem i wiem, że możemy tak zrobić, by ochronić te cenne tereny i jeździć autostradami, szybkimi kolejami. To da się pogodzić" – mówił Trzeciak.

23 i 24 sierpnia w Dolinie Kościeliskiej w Tatrach odbędzie się rodzinny piknik promujący kampanię. W ramach kampanii zaprezentują się też m.in parki: białowieski, biebrzański, pieniński, woliński czy słowiński.

Do końca sierpnia Polska przekaże Komisji Europejskiej informacje o rozszerzeniu obszarów o tereny wynikające z dyrektywy chroniącej ptaki. Za niewyznaczenie tych obszarów Polska została pozwana przez Komisję Europejską przed trybunał w Luksemburgu. – Liczymy, że Komisja wycofa skargę po wyznaczeniu przez nas nowych obszarów – powiedział Trzeciak.

Kampanię sfinansował TPN i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Informacje o niej można też znaleźć na stronie www.niechzyjenatura.pl

Europejska Sieć Ekologiczna Natura 2000 tworzona jest od 1992 r. Służy zachowaniu i odbudowie różnorodności biologicznej kontynentu europejskiego. System ujednolica zasady ochrony przyrody we wszystkich krajach członkowskich UE.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Niech żyje natura!
Czas:
2008.8.14 - 2008.8.31
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Polska
Nadawca:
Tatrzański Park Narodowy
Media:
Billboardy, internet
Wykonawca:
Bakalie Studio Brandingowe
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, turyści
Hasło kampani:
Niech żyje natura!





polecamy ─── 24.01.2022

Znak – pełnosprawni


Na całym świecie osoby niepełnosprawne ruchowo są w życiu publicznym reprezentowane przez jedną ikonę – osobę siedzącą na...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 29.04.2022

    Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 27.04.2022

    Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek