logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  20.09.2008

Dziewięć pijących typów



Istnieje 9 typów osób nadużywających alkohol, uważa brytyjskie Ministerstwo Zdrowia. Rząd ma zamiar zorganizować kampanię informacyjną, by ostrzec o zgubnych skutkach picia.

Według zleconych przez rząd badań, osoby pijące dużo robią to z rozmaitych, ale powtarzających się powodów. Dużo, czyli tygodniowo – dla kobiet: 35 jednostek (tzn. 280 g czystego alkoholu czyli np. 4,375 l wina), zaś dla mężczyzn: 50 jednostek (tzn. 400 g czystego alkoholu, co odpowiada 1,250 l wódki).

Według badań naukowych taka ilość, to o wiele za dużo. Osoba pijąca musi sobie sama uświadomić, że ma problem. Pomóc jej może ta lista, która pozwala zlokalizować swoje powody picia:

1. z depresji – przechodzi kryzys życiowy (śmierć bliskich, rozwód lub kłopoty finansowe); alkohol to pocieszenie i sposób na radzenie sobie z problemami.

2. dla odprężenia – żyje pod presją, ma stresującą pracę lub życie domowe, czuje więc, że sobie nie radzi; alkohol to relaks, coś co odróżnia pracę od życia domowego (często partnerzy wspomagają ten rodzaj picia, podając drinka).

3. dla podtrzymania więzów – ma bardzo bogate życie towarzyskich; alkohol pozwala utrzymywać relacje, jest czymś, co łączy i zrównuje; dlatego często ilość drinków wymyka się spod kontroli.

4. z przyzwyczajenia – uważa za normalne, że wszyscy faceci piją codziennie w pubie; picie alkoholu to czas dla siebie, a tradycja nakazuje mężczyznom spędzać go z kolegami przy kieliszku.

5. dla towarzystwa – piją z grupą znajomych; wspólne picie alkoholu tworzy więzy z grupą, daje wrażenie przynależności i bezpieczeństwa, nadaje życiu sens.

6. z nudy – zwykle są to samotne matki lub osoby po rozwodzie, bez życia towarzyskiego; alkohol to towarzysz, zastępuje obecność innych ludzi, jest przyjemnością na zakończenie dnia, gdy skończą się obowiązki.

7. jako macho – sfrustrowany, bezradny i niedowartościowany w ważnych aspektach życia; kultywuje obraz „samca alfa”, i dlatego stale udowadnia swą męskość poprzez wprawę w piciu;

6. z hedonizmu – single, ludzie po rozwodzie lub z dorosłymi dziećmi; dużo piją, by podkreślić swą wolność i niezależność, przełamać zahamowania i zamanifestować młodzieńczość.

9. na granicy uzależnienia – mężczyźni, którzy praktycznie żyją w pubie; piją z wielu przyczyn, na które składają się nuda, chęć wtopienia się w tłum i poczucie braku sensu w życiu.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 24.01.2022

Znak – pełnosprawni


Na całym świecie osoby niepełnosprawne ruchowo są w życiu publicznym reprezentowane przez jedną ikonę – osobę siedzącą na...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)


  • 25.04.2022

    „Kawa za książkę” w Green Caffè Nero


  • 22.04.2022

    Dzień Ziemi 2022 — miejski happening w Krakowie


  • 21.04.2022

    Słodki smak pomagania — Pralina Ukraina podbija serca i kubki smakowe Polaków


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek