logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  20.09.2008

Dziewięć pijących typów



Istnieje 9 typów osób nadużywających alkohol, uważa brytyjskie Ministerstwo Zdrowia. Rząd ma zamiar zorganizować kampanię informacyjną, by ostrzec o zgubnych skutkach picia.

Według zleconych przez rząd badań, osoby pijące dużo robią to z rozmaitych, ale powtarzających się powodów. Dużo, czyli tygodniowo – dla kobiet: 35 jednostek (tzn. 280 g czystego alkoholu czyli np. 4,375 l wina), zaś dla mężczyzn: 50 jednostek (tzn. 400 g czystego alkoholu, co odpowiada 1,250 l wódki).

Według badań naukowych taka ilość, to o wiele za dużo. Osoba pijąca musi sobie sama uświadomić, że ma problem. Pomóc jej może ta lista, która pozwala zlokalizować swoje powody picia:

1. z depresji – przechodzi kryzys życiowy (śmierć bliskich, rozwód lub kłopoty finansowe); alkohol to pocieszenie i sposób na radzenie sobie z problemami.

2. dla odprężenia – żyje pod presją, ma stresującą pracę lub życie domowe, czuje więc, że sobie nie radzi; alkohol to relaks, coś co odróżnia pracę od życia domowego (często partnerzy wspomagają ten rodzaj picia, podając drinka).

3. dla podtrzymania więzów – ma bardzo bogate życie towarzyskich; alkohol pozwala utrzymywać relacje, jest czymś, co łączy i zrównuje; dlatego często ilość drinków wymyka się spod kontroli.

4. z przyzwyczajenia – uważa za normalne, że wszyscy faceci piją codziennie w pubie; picie alkoholu to czas dla siebie, a tradycja nakazuje mężczyznom spędzać go z kolegami przy kieliszku.

5. dla towarzystwa – piją z grupą znajomych; wspólne picie alkoholu tworzy więzy z grupą, daje wrażenie przynależności i bezpieczeństwa, nadaje życiu sens.

6. z nudy – zwykle są to samotne matki lub osoby po rozwodzie, bez życia towarzyskiego; alkohol to towarzysz, zastępuje obecność innych ludzi, jest przyjemnością na zakończenie dnia, gdy skończą się obowiązki.

7. jako macho – sfrustrowany, bezradny i niedowartościowany w ważnych aspektach życia; kultywuje obraz „samca alfa”, i dlatego stale udowadnia swą męskość poprzez wprawę w piciu;

6. z hedonizmu – single, ludzie po rozwodzie lub z dorosłymi dziećmi; dużo piją, by podkreślić swą wolność i niezależność, przełamać zahamowania i zamanifestować młodzieńczość.

9. na granicy uzależnienia – mężczyźni, którzy praktycznie żyją w pubie; piją z wielu przyczyn, na które składają się nuda, chęć wtopienia się w tłum i poczucie braku sensu w życiu.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek