Data 11 września od razu budzi skojarzenia z zamachem na Word Trade Center w Nowym Jorku. Wydarzenie to było transmitowane i komentowane na całym świecie. Stało się początkiem tzw. wojny z terroryzmem i doprowadziło do zaostrzenia kontroli i większej dbałości o bezpieczeństwo komunikacji lotniczej.
Dla wielu ludzi data 11 września ma też inny wymiar. Wiele osób poniosło śmierć na skutek zamachu lub podczas akcji ratowniczej. Dla ich rodzin i przyjaciół data ta ma zatem wydźwięk emocjonalny.
Oba te odmienne aspekty wydarzeń łączy kampania „ 9 11 Reflect” ("9 11 zastanów się") zrealizowana przez Extra Credit Projects we wrześniu br. Kampania wykorzystuje zdjęcie Manhattanu prezentujące jego wygląd przed i po 9. września. Obraz odbijający się na tafli wody różni się istotnym – oczywistym – detalem. Odbicie Manhattanu przedstawia nieistniejące już dwie wieże Word Trade Center, a zatem stan sprzed pamiętnych wydarzeń. Hasło „9 11 Reflect” można rozumieć dwojako – słowo reflect oznacza bowiem zarówno zastanowić się jak i odbijać się.
Zrealizowana w 10. rocznicę zamachu kampania, jest także hołdem złożonym ludziom którzy ponieśli śmierć na skutek tego ataku. Ma sprawić, aby pamiętano o tym wydarzeniu i jego konsekwencjach, zarówno w wymiarze politycznym jak i emocjonalnym.
P.Ruszkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór