„Za górami, za lasami, za siedmioma chmur drapaczami, w miłej amerykańskiej rodzinie urodziła się Brooke – dziewczynka z poważną wadą serca.” To początek historii jednej z małych pacjentek Children’s Medical Centre – amerykańskiego szpitala dziecięcego.
Wraz z innymi opowieściami o dzieciach cierpiących na nowotwór czy chorobę nerek, historia Brooke stanowi kanwę kampanii „Storybook” („Bajki dla dzieci”) przygotowanej przez agencję The Richards Group z Dallas.
Seria krótkich, animowanych filmów zrealizowanych w konwencji przewracanych stron książki dla najmłodszych, opowiada losy dzieci – pacjentów Children’s Medical Centre, dając równocześnie konkretne, merytoryczne informacje o trapiących je chorobach i przeprowadzonym leczeniu. Każda historia kończy się happy endem. Dziecko powraca do zdrowia, a hasło puentujące spoty zachęca: „Help our non-profit hospital make more stories like this possible” (Pomóż naszemu szpitalowi sprawić, aby wydarzało się więcej takich historii). Do każdego animowanego spotu nakręcony jest krótki film dokumentalny – reportaż o bohaterze lub bohaterce wersji animowanej. Każde z dzieci występujących w reklamach przeżyło opisywanę historię w rzeczywistości.
Pomysł na kampanię, piękno opowieści i techniczna doskonałość spotów zdobyły uznanie w dorocznym konkursie Annual Annie Awards, zdobywając nagrodę dla Najlepszej Animowanej Reklamy Telewizyjnej, którą przyznano spotowi „Złamane serce Brooke”.
T. Karwat-Seko
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu