logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Dziennikarze wybiorą najlepszy raport społeczny
09.10.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Dziennikarze wybiorą najlepszy raport społeczny



Dziesięciu dziennikarzy z polskich mediów wybierze najlepszy raport z zakresu pozafinansowej działalności firm, obejmującej wpływ biznesu na społeczeństwo, środowisko, rynek oraz miejsce pracy. Nagroda dziennikarzy jest nową kategorią w organizowanym od 6 lat konkursie Raporty Społeczne przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC i SGS (dawniej CSR Consulting). Pozostałe kategorie nagród to: nagroda główna, nagroda Ministerstwa Gospodarki, debiut oraz nagroda internautów.

Konkurs Raporty Społeczne ma na celu wyróżnienie przedsiębiorstw, które nie tylko prowadzą działalność biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Dlatego też powstała nowa kategoria konkursowa – nagroda dziennikarzy, którzy ocenią, w jakim stopniu raport jest komunikowany docelowym czytelnikom: na ile struktura raportu jest przejrzysta i ułatwia czytelnikowi poruszanie się po raporcie; czy język i przekaz raportu jest zrozumiały; czy raport ma odpowiednią długość oraz czy dostępne jest podsumowanie; czy raport jest dostępny dla odbiorców; czy jego wygląd i sposoby prezentacji danych są atrakcyjne oraz czy zastosowano ekologiczne rozwiązania w produkcji raportu.

Poza aspektem komunikacji, który stanowi 20% całościowej oceny, pod uwagę będą brane również kompletność danych (40% oceny) oraz zaufanie (40%), czyli przedstawienie jakie struktury, procesy i mechanizmy kontroli umożliwiają prawidłowe przedstawienie informacji o skutkach działań organizacji.

Wśród dziennikarzy, którzy dokonają wyboru najlepszego według nich raportu społecznego zgłoszonego do konkursu znajdują się: Piotr Aleksandrowicz – redaktor niezależny, Katarzyna Bachnik – redaktorka Harvard Business Review Polska, Maciej Danielewicz – redaktor naczelny Redakcji Ekonomicznej Polskiej Agencji Prasowej, Maciej Głogowski – szef redakcji ekonomicznej Radia TOK FM, Katarzyna Jędrzejewska – redaktorka Brief, dr Magdalena Krukowska – redaktorka Forbes, Piotr Mazurkiewicz – redaktor Rzeczpospolitej, Krzysztof Polak – redaktor Dziennika Gazety Prawnej, Maciej Samcik – redaktor Gazety Wyborczej oraz Wiktor Świetlik – dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy.

Do konkursu mogą zgłosić się wszystkie organizacje z siedzibą w Polsce posiadające raporty wydane w języku polskim i odnoszące się do działalności na terenie Polski, obejmujące sprawozdanie za rok 2011. Termin nadsyłania zgłoszeń trwa od 6 września do25 października 2012 roku. Raporty należy przesyłać poprzez aplikację online umieszczoną na stronie www.raportyspoleczne.pl, tam też znajduje się więcej informacji oraz regulamin konkursu. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 5 grudnia podczas konferencji podsumowującej konkurs.

Portal kampaniespołeczne.pl jest patronem medialnym konkursu.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek