logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Dzienna porcja bezprawia
06.04.2008
Tematy: Kampanie, Chorwacja, Prawa człowieka, Walka z przemocą

Dzienna porcja bezprawia



Kawałek starego pieczywa na metalowej misce „to śniadanie, obiad i kolacja dla studenta w Myanmar”. Chorwacki oddział Amnesty International we współpracy z agencją Hype z Zagrzebia przygotował niskobudżetową kampanię społeczną skierowaną do studentów w celu podniesienia ich świadomości na temat łamania praw człowieka w Birmie oraz nakłonienia ich do aktywnego uczestnictwa w działaniach AI na rzecz niehumanitarnie traktowanych studentów z Birmy.

W barach i na stołówkach studenckich na plastikowych tackach umieszczono papierowe podkładki ze zdjęciem więziennego posiłku – kawałka chleba na metalowej misce – postawionego na brudnej tacy, co sprawiało realistyczne wrażenie, że ów posiłek znajduje się właśnie na studenckiej tacy. Na charakterystycznym dla reklam Amnesty International żółtym tle organizacja uświadamia, że „to jest przeciętny posiłek dla więźnia sumienia w Myanmar. Bezprawnie uwięzieni, niektórzy z nich są studentami tak jak ty. Przyłącz się do nas albo wspomóż naszą walkę o prawa człowieka na całym świecie.”

Myanmar to przyjęta w 1989 roku nowa nazwa Birmy, niezaakceptowana jednak przez żaden organ ustawodawczy, nie jest zatem uznawana przez większość krajów. Birmą rządzi junta wojskowa, łamiąca bezkarnie prawa swoich obywateli.
K. Szmigielska



Nazwa kampanii:
Average meal
Czas:
2008.4.1 - 2008.4.15
Nadawca:
Amnesty International Croatia
Media:
Ambient
Wykonawca:
Hype (Zagreb)
Adresaci:
Studenci
Hasło kampani:
This is an average meal for prisoners of conscience in Myanmar. Unlawfully imprisoned, some of them are students just like you. Join us or donate our cause to fight for human rights around the world.





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek