logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Rosja, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  11.02.2015

Dziecko w klepsydrze

Your browser does not support the video tag.


We wnętrzu czterometrowej klepsydry znajdowała się naturalnej wielkości figura dziecka, zasypywana stopniowo ziemią. Ponad pół miliona przechodniów w centrum Moskwy mogło zobaczyć powoli znikającą postać dziewczynki. Przez trzy dni ziemia sięgnęła połowy figury.

Instalacja miała uświadomić mieszkańcom rosyjskiej stolicy, jak w przypadku zaginięcia czas działa na niekorzyść. Każda godzina zwłoki bezpowrotnie oddala szanse na odnalezienie. Według statystyk Rosjanie zgłaszają zaginięcie średnio po 3 dniach. Jak twierdzi nadawca, w ciągu tego czasu szansa na znalezienie żywej osoby zmniejsza się o 50%. Organizacja Liza Alert chce zmobilizować obywateli do zgłaszania służbom zaginięcia najszybciej jak to możliwe. Odpowiednio wcześnie podjęte kroki znacznie zwiększają szanse na odnalezienie. Aby przekaz miał większą siłę i dotarł do szerszego grona odbiorców twórcy zdecydowali się na użycie kreacji opartej na szokowaniu i emocjach. Zainteresowanie, jakie wywołała rzeźba w centrum miasta, odbiło się szerokim echem w mediach. Według danych organizatorów, przekaz dotarł do 27 milionów ludzi. Liczba zaginięć zgłaszanych w odpowiednim czasie zwiększyła się o połowę, podwoiła się też liczba odnalezionych osób. Pozytywne zmiany w świadomości Rosjan można było zauważyć również w parlamencie, gdzie odbyła się dyskusja nad projektem ustawy zobowiązującym policję do wszczęcia poszukiwań już po trzech godzinach od zgłoszenia zaginięcia.

Liza Alert jest organizacją zrzeszającą wolontariuszy. Jej nazwa pochodzi od zaginionej w 2010 roku Lizy Fomkiny. Akcja ratownicza niestety przyniosła informację o śmierci czteroletniej dziewczynki i jej ciotki, które zaginęły podczas spaceru w lesie, ale poszukiwania zjednoczyły ogromną ilość internautów, którzy oferowali swoją pomoc. W ten sposób powstała organizacja, która zajmuje się poszukiwaniem osób zaginionych. W kampanii "To Delay Means to Kill" ("Zwlekać to znaczy zabić") wykorzystano kilka środków medialnych. Celem było zwiększenie wiedzy na temat tego, jak odpowiednio reagować na zaginięcie. Oprócz sugestywnej rzeźby w centrum Moskwy, powstał film promujący kampanię i jej pozytywne skutki. Organizacją we współpracy z firmą Yandex, właścicielem najpopularniejszej w Rosji wyszukiwarki, stworzyła także serwis, który przy użyciu interaktywnych map pokazuje miejsca prowadzonych poszukiwań oraz informacje o zaginionych osobach. Symbol kampanii – klepsydra z uwięzionym dzieckiem – stał się znakiem umieszczanym na ogłoszeniach informujących o zaginięciu. Informacje o Liza Alert są dostępne na stronie organizacji.

Sandra Sych


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
To delay means to kill
Czas:
2014.5.25
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Rosja
Nadawca:
Liza Alert
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
Twiga (Rosja)
Adresaci:
Osoby, które podejrzewają, że ich bliscy mogli zaginąć





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek