logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Dziecko to nie potwór ani błazen
10.04.2014
Tematy: Kreacje / printy

Dziecko to nie potwór ani błazen



Troje dzieci występuje w ciężkich, niemal przygniatających ich kostiumach. Wszystkim grafikom towarzyszą hasła będące jednocześnie myślami bohaterów – pomimo tego, że noszą dziwne stroje, protestują przeciwko myśleniu o nich jako o głupkach, wariatach czy potworach.

Dzieci widziane przez pryzmat uprzedzeń innych są bardzo nieszczęśliwe. Żeby odkryć przyczynę zachowań bohaterów należy przeczytać wyjaśnienia: „In Quebec, 1 in 6 children suffers from a mental disease”” („W Quebecu 1 na 6 dzieci cierpi na choroby umysłowe”), „Close to 10% of children under 10 years old have already had suicidal thoughts” („Blisko 10 % dzieci miało już myśli samobójcze”), „10% of boys between 6 and 11 years old have attention deficits and/or are hyperactive” („10% wszystkich chłopców między 6 a 11 rokiem życia ma deficit uwagi i/lub są nadpobudliwi”). 

Kampania stworzona dla La Fondation les petits trésors wykorzystuje kilka elementów. Postaci dzieci symbolicznie przedstawiają problem jednostki. Tytuły wraz z podtytułami pokazują zagadnienie z perspektywy dzieci w całym Quebecu. Na dolnym pasku znajduje się prośba o donację na rzecz fundacji działającej w obszarze zdrowia psychicznego. Konstrukcja komunikatu jest bardzo przemyślana i kilkupłaszczyznowa, ale jednocześnie zachowuje prostotę. Twórcą pomysłu jest agencja Carteblanche z Kanady.

Magdalena Trybalska








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek