logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Dziecięce ochraniacze, smycze i odkażacze
18.06.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Dziecięce ochraniacze, smycze i odkażacze



Nadopiekuńczy rodzice zakuwają dziecko w ochraniacze, w czasie spaceru posiłkują się specjalną smyczą, nacierają je środkami odkażającymi, zakładają mu rękawki do pływania w czasie kąpieli w wannie czy skrupulatnie zapinają w foteliku samochodowym. Rezultat tych wysiłków mogą jednak przekreślić dwie sekundy nieuwagi.

Ubiegłoroczna letnia kampania firmy BMW „DON’T TXT & DRIVE – When the Engine Starts the Texting Stops” (Nie pisz smsów, kiedy prowadzisz samochód. Kiedy rusza silnik, kończy się pisanie) miała zmienić złe nawyki kierowców, którzy nie mogą oprzeć się pokusie pisania smsów cały czas. Zgodnie z danymi przywołanymi w kampanii przez nadawcę każdego roku około 100 tysięcy wypadków jest związanych z pisaniem smsów w czasie prowadzenia samochodu.

Spot zatytułowany „Overprotective” (Nadopiekuńczy) rozpoczyna się zabawnym przeglądem pomysłów rodziców drżących o swoje potomstwo. Kończy się jednak niewesoło – matka, która jeszcze przed sekundą kilkakrotnie poprawiała zapięcie dziecięcego fotelika, sięga po telefon, żeby przeczytać smsa i nie widzi nadjeżdżającego samochodu. Sugestywne cięcie montażowe sugeruje, że zaraz nastąpi niebezpieczna kraksa. Całość podsumowuje hasło „Stay focused on safety” (Skup się na bezpieczeństwie). Film pokazuje, jak paradoksalne bywa czasem podejście do bezpieczeństwa – matki i ojcowie boją się bakterii i upadku dziecka na wrotkach, a jednocześnie ignorują ostrzeżenia dotyczące ruchu drogowego, w przypadku którego chwila nieuwagi może mieć naprawdę tragiczne konsekwencje. Przygotowana przez agencję Kirshenbaum Bond Senecal + Partners reklama miała również wersję radiową.

Kampanii towarzyszyły reklamy prasowe, przedstawiające niebezpieczne warianty rozwoju wydarzeń, kiedy kierowca nie patrzy na drogę. Grafiki pozwalały przekonać się, w jaki sposób zostaje zaburzona percepcja piszącego smsy – smartfon przesłania widok i tego, że na jezdnię wbiega kilkulatek, można się domyślić tylko dzięki wypikselowanej sylwetce na ekranie i toczącej się piłce. Działania objęły także stronę internetową BMW North America. Przy wejściu na stronę pojawiał się napis "Text Messaging Is Distracting" (Pisanie smsów rozprasza), który utrudniał czytanie zawartości strony. Dzięki temu użytkownicy mogli wyobrazić sobie, ile umyka ich uwadze, kiedy koncentrują się na telefonie.

Według BMW inspiracją do powstania kampanii było spotkanie menedżera firmy z amerykańskim Sekretarzem Transportu, Rayem LaHoodem. Krytycy zauważyli jednak, że akcja może mieć związek z krytyką zainstalowanego w samochodach marki systemu rozrywki iDrive, który miał trudny w obsłudze interfejs wymagający oderwania oczu od drogi choćby po to, aby zmienić stację radiową.

Kampania otrzymała brąz w konkursie CLIO Awards i znalazła się wśród finalistów festiwalu w Cannes w 2012 roku.
Aleksandra Janowska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek