logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  23.02.2012

Dzieci rywalizują w spełnianiu dobrych uczynków



W 1500 szkołach wystartowała właśnie akcja „Warto być dobrym” organizowana przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” pod patronatem Minister Edukacji Narodowej, kuratoriów i UNESCO. Kampania ma promować wśród dzieci dobre postawy – uczyć poszanowania dla innych ludzi, premiować zachowania prospołeczne i wolontariat.

Głównym elementem akcji jest konkurs, skierowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, który każda szkoła prowadzi samodzielnie na podstawie tych samych zasad i z tą samą nagrodą główną – rowerem górskim marki KROSS. Od początku semestru dzieci rywalizują w spełnianiu dobrych uczynków w trzech kategoriach: pomoc drugiemu człowiekowi, zaangażowanie w środowisko klasy, szkoły, społeczność lokalną oraz działania globalne na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska. Na koniec roku, dzieci pod okiem wychowawcy będą wybierały w każdej klasie ucznia, który okazał się najlepszy a wśród najlepszych z całej szkoły zostanie rozlosowany rower.

Akcje, którą wymyśliło Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła”, po raz pierwszy realizowano w kilkudziesięciu śląskich szkołach w 2003 roku. W tym roku stowarzyszenie opracowało nową formułę projektu i po raz pierwszy realizuje ją w znacznie większej skali.

Każda placówka dostała rower, multimedialny pakiet edukacyjny „Akademia Umysłu 2” do szkolnej biblioteki oraz baner akcji do powieszenia wraz z rowerem na szkolnym korytarzu. Baner oprócz logo patronów i sponsorów głównych, ma 52 miejsca na naklejki, które może wykupić prawie każda firma lub osoba prywatna wspomagając finansowo akcję. Jedna naklejka to koszt 100 zł, a każdy może wykupić od 1 do 1500 takich cegiełek – jednak tylko jedną na szkołę. Cała akcja jest koordynowana przez infolinię 801 999 333.

Dziesięć najlepszych szkół, które będą miały najwyższy współczynnik dzieci, które wywiązały się z deklarowanych zadań do wszystkich uczniów, otrzyma po 10.000 zł na cel pożyteczny dla całej społeczności lokalnej, który wybiorą dzieci.

Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” swoimi projektami i akcjami obejmuje cały kraj i 7600 szkół partnerskich. Przekazała dotychczas na rozwój edukacji 27 mln zł, zbiera także 1% na rozwój edukacji w polskich szkołach.

Więcej o stowarzyszeniu można się dowiedzieć na stronie www.ps.org.pl, a o akcji na stronie www.wartobycdobrym.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.02.2023

    Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


  • 10.01.2023

    Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek