Dzieci proszą o ogień
Dzieci trzymające papierosy w dłoniach podchodziły do palaczy poprosić o ogień. Słyszały „Nie, jesteś za mały”, „Przez papierosy dostaniesz raka krtani, nie boisz się operacji?”, „Papierosy zawierają truciznę”, Staro wyglądasz, jak jesteś palaczem”, „Jeśli palisz, umierasz szybciej. Nie chcesz żyć i bawić się?”, Wiesz, że to jest złe, prawda? Palenie powoduje raka i rozedmę płuc”. Wszyscy dorośli przedstawieni w spocie tłumaczyli dzieciom, że palenie szkodzi. Wtedy padało dziecięce pytanie: „Jeśli palenie jest takie złe, dlaczego palisz?”. Odchodząc, dzieci zostawiały palaczom ulotkę z napisem: „Martwisz się o mnie. Ale dlaczego nie o siebie?” Na ulotce podano numer telefonu zaufania, gdzie można uzyskać informacje, jak rzucić palenie. Żaden z dorosłych przedstawionych w spocie nie wyrzucił ulotki. Spotkania dzieci z palaczami zostały sfilmowane.
Kampania „Smoking Kid” („Palące dziecko”) wywołała globalną dyskusję. W ciągu 10 dni miał ponad 5 milinów wyświetleń na youtube.com. Posypały się komentarze ludzi z całego świata. O kampanii pisano w gazetach (np. w „New York Daily News” i „Chicago Tribute”) i mówiono w telewizji w wielu krajach. Komentowano ją jako najlepszą kampanię zachęcającą do rzucenia palenia.
Kampania powstała na zlecenie Thai Health Promotion Foundation, organizacji non-profit, która od wielu lat zachęca palaczy do rzucenia nałogu. Kampania „Smoking Kid” okazała się bardzo skuteczna i przemawiająca do palaczy – zaobserwowano znaczny wzrost (aż o 40 %) telefonów od osób pragnących skończyć z nałogiem.
Katarzyna Łabuś
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
The Mandala Boob
-
21.10.2024
Jedno danie w menu