Dzieci oddychają szybciej niż dorośli i dlatego dużo bardziej szkodzą im substancje chemiczne wydzielane przez papierosy, które utrzymują się w powietrzu nawet do pięciu godzin. Rodzic, który zaraz po zamknięciu drzwi do pokoju dziecka, przy na wpół otwartym oknie czy drzwiach sięga po papierosa, nie widzi, nie czuje i nie podejrzewa na jakie niebezpieczeństwo naraża potomka. Reklama telewizyjna wzywa odbiorców do rezygnacji z palenia w domu, czy samochodzie i nakreśla cel zmniejszenia odsetka dzieci w Szkocji narażonych na bierne palenie w otoczeniu najbliższych.
Krótki spot ukazujący kobietę z papierosem i płuca jej dziecka śpiącego w sąsiednim pokoju nie pozostawia wątpliwości, jak poważne są konsekwencje i jak zdecydowane jest stanowisko Ministra Zdrowia Publicznego „chcemy dać każdemu dziecku w Szkocji szansę rozwijać się w środowisku wolnym od dymu”. Kampania nie dotyczy wyboru czy palić czy nie, a jedynie pokazuje, jakie kroki podjąć by nie szkodzić zdrowiu dzieci.
Katarzyna Płaza
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu