Zaczepiające brazylijskich przechodniów dzieci tym razem nie prosiły o drobne. Choć przyzwyczajeni do krążących po ulicach młodych ludzi nagabujących o wsparcie finansowe mieszkańcy Sao Paulo albo odwracali glowy, albo chcieli dać dwójce dzieci ze spotu pieniądze, okazywało się, że wcale nie tego potrzebowały. Zamiast tego pytały o pisownię różnych wyrazów i zapisywały odpowiedzi dorosłych na kartce.
Twórcą kampanii Help (Pomóż) jest brazylijska agencja AlmapBBDO, a inicjatorem organizacja pozarządowa Casa do Zezinho. Celem akcji jest podkreślenie wagi edukacji zwłaszcza wśród dzieci z ubogich środowisk. Hasło kampanii brzmi: "There are other ways to help children. Help us help them" ("Są inne sposoby żeby wesprzeć dzieci. Pomóż nam im pomóc"). Casa do Zezinho pomaga ponad 1200 dzieci i młodzieży z Parque Santo Antonio (Campo Limpo), jednej z najbiedniejszych i najbardziej niebezpiecznych dzielnic Sao Paulo. Fundacja poprzez programy edukacyjne i kulturalne chce dać młodym ludziom szansę na lepszą przyszłość.
Akcja Help skutecznie przełamuje stereotyp związany z żebrzącymi. Pokazuje, że pieniądze to nie wszystko – ludzie mają także inne potrzeby, na które warto zwrócić uwagę.
Agnieszka Grzechowiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym