Zaczepiające brazylijskich przechodniów dzieci tym razem nie prosiły o drobne. Choć przyzwyczajeni do krążących po ulicach młodych ludzi nagabujących o wsparcie finansowe mieszkańcy Sao Paulo albo odwracali glowy, albo chcieli dać dwójce dzieci ze spotu pieniądze, okazywało się, że wcale nie tego potrzebowały. Zamiast tego pytały o pisownię różnych wyrazów i zapisywały odpowiedzi dorosłych na kartce.
Twórcą kampanii Help (Pomóż) jest brazylijska agencja AlmapBBDO, a inicjatorem organizacja pozarządowa Casa do Zezinho. Celem akcji jest podkreślenie wagi edukacji zwłaszcza wśród dzieci z ubogich środowisk. Hasło kampanii brzmi: "There are other ways to help children. Help us help them" ("Są inne sposoby żeby wesprzeć dzieci. Pomóż nam im pomóc"). Casa do Zezinho pomaga ponad 1200 dzieci i młodzieży z Parque Santo Antonio (Campo Limpo), jednej z najbiedniejszych i najbardziej niebezpiecznych dzielnic Sao Paulo. Fundacja poprzez programy edukacyjne i kulturalne chce dać młodym ludziom szansę na lepszą przyszłość.
Akcja Help skutecznie przełamuje stereotyp związany z żebrzącymi. Pokazuje, że pieniądze to nie wszystko – ludzie mają także inne potrzeby, na które warto zwrócić uwagę.
Agnieszka Grzechowiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz