logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Chiny, Walka z przemocą
   ──────  06.11.2011

Dzieci na sznurkach przestępców



Występy dzieci na ulicy wzruszają dorosłych, którzy płacą za przedstawienie. Szkoda, że pieniądze nie trafiają wcale do dzieci, ale do ich szefów.

Według statystyk, w Chinach na ulicach żyje około 1.5 miliona dzieci, z czego 79% z nich jest siłą zmuszane do żebrania, kradzieży czy ulicznych występów artystycznych. Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy z faktu, iż dając pieniądze żebrzącemu dziecku, tudzież gratyfikując finansowo pokaz jego talentów na ulicy, tak naprawdę wspiera zorganizowane grupy przestępcze. Pekińska agencja reklamowa Linksus na zlecenie międzynarodowej organizacji Save the Children przygotowała kampanię poruszającą ten problem w chińskiej rzeczywistości.

W największych miastach Chin rozdawano ulotki w formie czarno białych fotografii, przedstawiające żebrzącego chłopca i dziewczynkę wykonującą swoim małym ciałem skomplikowaną gimnastyczną figurę. Twórcy kampanii postanowili wykorzystać w niej metaforę dziecka jako marionetki, dlatego do kończyn bohaterów fotografii przyczepili sznureczki, nad którymi znajduje się pasek z zachętą: „Tear here to stop Child Exploitation. The sight of children begging in the streets makes you want to do something to help, but giving them money only benefits the criminals who pull his strings” (Zerwij aby powstrzymać wykorzystywanie dzieci. Widok dzieci żebrzących na ulicy sprawia, że chciałbyś im pomóc, ale jeśli dasz mu pieniądze, wesprzesz przestępców, którzy pociągają za sznurki) oraz „Rip down the string and set her free. Child entertainers can be amazing to watch, but giving money only condemns her to more pain and abuse from criminals who pull her strings” (Pociągnij w dół sznurki, aby ją uwolnić. Oglądanie dziecięcych występów może być niesamowite, ale płacąc za to skazujesz ją na więcej bólu i więcej nadużyć ze strony przestępców, którzy nią kierują).

Po zerwaniu paska oczom czytelnika ukazują się podstawowe informacje na temat organizacji Save the Children wraz z adresem jej strony internetowej.
Natalia Ożegalska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The Beggar, The Entertainer
Czas:
2011.11.1 - 2011.11.15
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Chiny
Nadawca:
Save the Children
Media:
Ulotki
Wykonawca:
Linksus
Adresaci:
Obywatele Chin
Hasło kampani:
Tear here to stop Child Exploitation. The sight of children begging in the streets makes you want to do something to help, but giving them money only benefits the criminals who pull his strings (Zerwij aby powstrzymać wykorzystywanie dzieci. Widok dzieci żebrzących na ulicy sprawia, że chciałbyś im pomóc, ale jeśli dasz mu pieniądze, wesprzesz przestępców, którzy pociągają za sznurki)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek