logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Dzieci na sznurkach przestępców
06.11.2011
Tematy: Kampanie, Chiny, Walka z przemocą

Dzieci na sznurkach przestępców



Występy dzieci na ulicy wzruszają dorosłych, którzy płacą za przedstawienie. Szkoda, że pieniądze nie trafiają wcale do dzieci, ale do ich szefów.

Według statystyk, w Chinach na ulicach żyje około 1.5 miliona dzieci, z czego 79% z nich jest siłą zmuszane do żebrania, kradzieży czy ulicznych występów artystycznych. Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy z faktu, iż dając pieniądze żebrzącemu dziecku, tudzież gratyfikując finansowo pokaz jego talentów na ulicy, tak naprawdę wspiera zorganizowane grupy przestępcze. Pekińska agencja reklamowa Linksus na zlecenie międzynarodowej organizacji Save the Children przygotowała kampanię poruszającą ten problem w chińskiej rzeczywistości.

W największych miastach Chin rozdawano ulotki w formie czarno białych fotografii, przedstawiające żebrzącego chłopca i dziewczynkę wykonującą swoim małym ciałem skomplikowaną gimnastyczną figurę. Twórcy kampanii postanowili wykorzystać w niej metaforę dziecka jako marionetki, dlatego do kończyn bohaterów fotografii przyczepili sznureczki, nad którymi znajduje się pasek z zachętą: „Tear here to stop Child Exploitation. The sight of children begging in the streets makes you want to do something to help, but giving them money only benefits the criminals who pull his strings” (Zerwij aby powstrzymać wykorzystywanie dzieci. Widok dzieci żebrzących na ulicy sprawia, że chciałbyś im pomóc, ale jeśli dasz mu pieniądze, wesprzesz przestępców, którzy pociągają za sznurki) oraz „Rip down the string and set her free. Child entertainers can be amazing to watch, but giving money only condemns her to more pain and abuse from criminals who pull her strings” (Pociągnij w dół sznurki, aby ją uwolnić. Oglądanie dziecięcych występów może być niesamowite, ale płacąc za to skazujesz ją na więcej bólu i więcej nadużyć ze strony przestępców, którzy nią kierują).

Po zerwaniu paska oczom czytelnika ukazują się podstawowe informacje na temat organizacji Save the Children wraz z adresem jej strony internetowej.
Natalia Ożegalska



Nazwa kampanii:
The Beggar, The Entertainer
Czas:
2011.11.1 - 2011.11.15
Nadawca:
Save the Children
Media:
Ulotki
Wykonawca:
Linksus
Adresaci:
Obywatele Chin
Hasło kampani:
Tear here to stop Child Exploitation. The sight of children begging in the streets makes you want to do something to help, but giving them money only benefits the criminals who pull his strings (Zerwij aby powstrzymać wykorzystywanie dzieci. Widok dzieci żebrzących na ulicy sprawia, że chciałbyś im pomóc, ale jeśli dasz mu pieniądze, wesprzesz przestępców, którzy pociągają za sznurki)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek