W tłumie rozbawionych dzieci jest kilkoro takich, które prosto z huśtawki deklarują: „Chciałabym być w szkole. Mogę zostać po lekcjach, umyć tablicę, zrobić dodatkową pracę domową”.
Nie wszyscy mogą cieszyć się beztroskimi wakacjami. W Stanach Zjednoczonych dzieci, które korzystają z programu dotowanych obiadów w szkołach, w czasie wakacji mogą być głodne.
Według Feeding America, największej amerykańskiej organizacji charytatywnej zajmującej się problemem głodu w USA, wiele dzieci objętych programem dożywiania martwi się w czasie wakacji, czy uda im się zjeść ciepły posiłek w ciągu dnia. 21 milionów dzieci otrzymuje w czasie roku szkolnego posiłki darmowe lub po obniżonej cenie. W czasie wakacji tylko dwa miliony z nich korzysta z posiłków wydawanych przez Departament Rolnictwa. Rachunek jest prosty – w czasie wakacji aż 19 milionów dzieci może nie dojadać.
Feeding America dysponuje środkami, dzięki którym może nakarmić dzieci w ramach programów realizowanych przez lokalne banki żywności. W celu rozpowszechnienia wiedzy o ich działalności w czerwcu br. organizacja rozpoczęła akcję „Summer Food” (Jedzenie w wakacje) realizowaną w telewizji, radiu, internecie i na plakatach.
Twórcy kampanii z agencji Cutwater z San Fransisco, wykorzystali typowe obrazki na temat szczęśliwych wakacji, w czasie których dzieci nie muszą już martwić się klasówką z matematyki ani dodatkowym zadaniem domowym. Dzieci marzą jednak o powrocie do szkoły, bo trudno jest korzystać z wakacyjnej swobody, kiedy jest się głodnym: „Summer isn’t funny when you’r hungry. School ends but free lunches for your kids don’t have to” (Lato nie jest wesołe kiedy jesteś głodny. Szkoła się kończy, ale darmowe obiady dla twoich dzieci nie muszą się skończyć).
Spot ma zachęcić do odwiedzenia strony internetowej, gdzie rodzice mogą skorzystać z wyszukiwarki lokalnych banków żywności.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór