logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  09.09.2010

Dzieci Frankensteina



Od maja 2009 r. „Garbaty” opisuje w internecie swoją walkę, rozterki i dojrzewanie do ojcostwa, historię oddawania nasienia do badania za wąską kotarą i irytacji w obskurnych toaletach szpitalnych. Swój blog nazwał "Dzieci Frankensteina" po rozmowie z biskupem, który tak nazwał jego dwie córki urodzone dzięki metodzie in vitro. Ta historia stała się jedną z inspiracji dla startującej dzisiaj ogólnopolskiej kampanii „TATA. Najważniejsze słowo dla mężczyzny”.

Pomysłodawcą i organizatorem projektu jest Stowarzyszenie na Rzecz Leczenia Niepłodności i Wspierania Adopcji „Nasz Bocian”. Kampania ma na celu przełamanie stereotypów postrzegania niepłodności, jako problemu wyłącznie kobiecego – przyczyny utrudniające prokreację dotyczą obojga partnerów. Oczekiwanym efektem kampanii jest upowszechnienie wiedzy na temat niepłodności jako choroby społecznej oraz prognoz, co do jej zasięgu w kolejnych pokoleniach.

Kampania ma wskazywać, że męska niepłodność nie powinna być utożsamiana z dysfunkcją seksualną mężczyzny.

Badania wskazują, że na przestrzeni ostatniej dekady męska płodność obniżyła się trzykrotnie. Zdaniem prof. Rafała Kurzawy, Przewodniczącego Sekcji Płodności i Niepłodności Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego „…trudności z określeniem norm laboratoryjnych nasienia świadczą o tym, że zjawisko męskiej niepłodności nasila się”. Profesor podkreśla, że w Polsce problem niepłodności dotyczy około 500.000 – 600.000 mężczyzn. Na skalę problemu wpływają pogarszające się czynniki biologiczne, społeczne i środowiskowe, wśród których wymienia się rodzaj wykonywanej pracy, używki, stres, złą dietę, brak aktywności fizycznej.

W ramach kampanii od 13 września w 11 miastach Polski odbywać się będą bezpłatne badania nasienia połączone ze specjalistyczną konsultacją wyników. W sumie wykonanych zostanie 1080 badań. Informacje o zapisach znajdą się w mediach regionalnych i na ulotkach w przychodniach zdrowia.

Ambasadorami kampanii zostali Rafał Królikowski, Przemysław Saleta oraz Radosław Brzózka, bezpłatnie użyczający swoich wizerunków i głosów na rzecz promocji działania.

Na potrzeby projektu powstał spot filmowy i radiowy przygotowany przez studio filmowe Tramway. Kreację graficzną przygotował Bartek Bartoszek. Za całość działań w ramach kampanii odpowiada agencja D&D Communication.

Patronat Honorowy nad kampanią objęło Ministerstwo Zdrowia oraz Polski Komitet Olimpijski. W projekt zaangażowały się również: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Medycyny Rozrodu, Sekcja Płodności i Niepłodności Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego, Sekcja Andrologii Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego, Polskie Towarzystwo Andrologiczne, Polskie Towarzystwo Urologiczne. Ponadto działania Stowarzyszenia w ramach kampanii wspiera Reprezentacja Artystów Polskich.

Partnerami kampanii są Holbex Sp. z o.o. i Rovers Polska, dystrybutorzy suplementów diety zalecanych w terapii niepłodności męskiej.
M.Prządka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek