logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  11.07.2012

Dyskusja wokół kształtu papierosa



Pracodawcy RP przedstawili Komisarzowi UE ds. budżetu i programowania finansowego, Januszowi Lewandowskiemu, stanowisko w sprawie zmian we wspomnianej dyrektywie. Postulują zmniejszenie z 75% obydwu stron do 50% powierzchni opakowania ostrzeżeń zdrowotnych (argumentując to koniecznością komunikacji marki oraz prawem konsumenta do widocznego logotypu), sprzeciwiają się jednolitym opakowaniom wyrobów tytoniowych – również opcjonalnemu ich wprowadzeniu przez państwa członkowskie, standaryzacji kształtu papierosa (poza brakiem możliwości wyróżnienia się na rynku zdaniem Pracodawców RP ułatwiłoby to podrabianie i przemyt wyrobów tytoniowych) zakazowi używania dodatku mentolu (argumentując, że jego eliminacja nie spowoduje zmniejszenia szkodliwości wyrobów tytoniowych, za to uderzy w polski rynek. Popierają za to zakaz wprowadzania innych dodatków smakowych, zwłaszcza atrakcyjnych dla młodych konsumentów) regulacjom dotyczącym zakazu sprzedaży tytoniu bezdymnego, w tym tabaki (której zażywanie określają jako zwyczaj regionalny), oraz rozwiązaniom odnośnie zakazu ekspozycji wyrobów tytoniowych.

Stowarzyszenie MANKO oraz Polskie Towarzystwo Programów Zdrowotnych są zdania, że powyższe postulaty reprezentują przede wszystkim interesy koncernów tytoniowych. Tłumaczą, że większy format ostrzeżeń wpłynie pozytywnie na ich skuteczność, a ujednolicenie wyglądu papierosów oraz ich opakowań podkreślą fakt jednakowej szkodliwości wyrobów tytoniowych, zaś zmniejszenie różnorodności wyboru oraz ograniczenie ekspozycji papierosów może wpłynąć na spadek zainteresowania nimi. Zauważają także, że tabaka zawiera większe ilości nikotyny niż inne wyroby tytoniowe.

Unię Europejską w działaniach ograniczających użycie tytoniu wiąże Ramowa Konwencja WHO, której art. 5.3 wskazuje na konieczność ochrony polityk zdrowia publicznego przed interesami przemysłu tytoniowego.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 03.03.2023

    YC x NGO – trwa nabór na konkurs!


  • 02.03.2023

    Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek