Dyplomy i certyfikaty oprawione w ozdobne ramki muszą wskazywać na imponujące osiągnięcia. Wyczynem zasługującym na nagrodę okazuje się być spojrzenie komuś w oczy, kupno jabłka, czy zapytanie o drogę. Na uwagę zasługują także inne zachowania: odebranie telefonu, powiedzenie dziękuję, wizyta u fryzjera czy wreszcie jedzenie na mieście.
Autism Forum Switzerland (AUF) to nazwa organizacji non-profit, która zainicjowała kampanię przybliżającą szwajcarskiemu społeczeństwu problem autyzmu. Na kreację, przygotowaną przez agencję Ruf Lanz z Zurychu, złożyło się siedem plakatów – dyplomów, które pokazują, jak wielkim wysiłkiem są dla autystyków zwykłe, codzienne czynności i jak warto docenić ich wykonanie. Hasło, które pojawia się na wszystkich plakatach brzmi: „Everyday activities are a hard test for people suffering from autism. Support them with your understanding” („Codzienne czynności stanowią ciężkie wyzwanie dla osób dotkniętych autyzmem. Wesprzyj je swoim zrozumieniem”).
Według AUF, wiedza Szwajcarów o autyzmie jest znikoma. Objawy tej choroby są zróżnicowane, ale wszystkich chorych łączy jedno – trudność w komunikacji z innymi ludźmi, nawiązywaniem kontaktu wzrokowego i rozmowy. Kreacja Ruf Lanz obrazowo przedstawia ten problem zachęcając obywateli do większej empatii i wsparcia osób autystycznych w ich codziennym funkcjonowaniu.
Kampania pojawiła się w wielu szwajcarskich gazetach i czasopismach. Podświetlane plakaty pojawiły się też na przystankach oraz w formie pocztówek i aplikacji on-line.
Agnieszka Grzechowiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.02.2025
365 dni
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!
-
06.02.2025
Pierwszy raz
-
04.02.2025
Wejdź po schodach
-
03.02.2025
Trujące lekarstwa