Dwa sposoby na rzucanie światła
Biurowy obrazek: pracownik w gabinecie swojego szefa czeka na uwagi do swojej pracy. „That’s interesting. Could you shed some light on it?” („To interesujące. Czy mógłbyś rzucić na to trochę światła?”) – odzywa się w końcu pracodawca, po przekartkowaniu projektu. Pracownik po chwili dezorientacji, zamiast wyjaśnić cokolwiek, "rzuca światło" – pochyla się i zapala stojącą na biurku lampkę, aby oświetlić biurko.
Nieznajomość idiomu to jeden z powszechniejszych błędów jakie popełniają osoby posługujące się językiem obcym. Dwa inne spoty, zrealizowane w ramach kampanii pokazują inne możliwości pomyłek w języku angielskim. W jednym z nich „sleep over it” w znaczeniu „przemyśl to” zrozumiane jest przez mężczyznę dosłownie jako „prześpij się” – w rezultacie ten, zamiast przekartkować dokumenty, zasypia.
Kampania „Improve your English” („Popraw swój angielski”) została zrealizowana na zamówienie Institute of Computer Accountants w Kalkucie. ICA nakłania do nauki języka angielskiego nie tylko dlatego, iż potrzebuje pracowników ze znajomością tego języka – wskazuje też na wypływające z niej ogólne korzyści. Znajomość angielskiego pozwala znaleźć lepszą pracę, uniknąć niezręcznych sytuacji w komunikacji z innymi, nawiązać kontakt z ludźmi z całego świata.
Kampanię zrealizowała agencja Ogilvy.
M. Czerwińska
zobacz także
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi