logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dwa dni o nowych technologiach w NGO
24.05.2016
Tematy: Wydarzenia

Dwa dni o nowych technologiach w NGO



18-19 maja w Centrum Nauki Kopernik odbył się „Sektor 3.0” – konferencja poświęcona wykorzystaniu Internetu i nowych technologii przez organizacje pozarządowe.

Podczas inauguracji konferencji prof. Anna Giza – Poleszczuk, prorektor Uniwersytetu Warszawskiego, nakreśliła problematykę związaną z hasłem przewodnim konferencji HumanTech.Oba światy – ludzki i technologiczny – płynnie się przenikają, a na Sektorze próbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim stopniu są od siebie zależne oraz co zrobić, by te zależności wykorzystać w najlepszy możliwy sposób. Profesor mówiła też m.in. o tym, że jeśli chodzi o wykorzystanie rozwiązań technologicznych przez instytucje, sektor publiczny ma problem z wprowadzaniem nowych technologii, natomiast sektor społeczny ma bardzo utrudnione zadanie w zakresie promocji takich rozwiązań.

W wydarzeniu (pierwszego dnia w Centrum Nauki Kopernik, drugiego – w siedzibach instytucji, organizacji i firm wspierających konferencję), zorganizowanym przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, wzięło udział ponad 600 osób z całej Polski a transmisję online na żywo obserwowało ponad 1,5 tys. osób – głównie członków organizacji pozarządowych z kilkudziesięciu miejscowości, a także przedstawiciele biznesu, administracji publicznej i świata nauki. Podczas wydarzenia wręczono nagrodę PAFW – Nowe Technologie Lokalnie „Sektor 3.0” o wartości 40 tysięcy złotych, która trafiła do warszawskiej Fundacji TUS. Fundacja ta stworzyła pierwszą w Polsce internetową bazę miejsc przystosowanych dla osób niepełnosprawnych dostępną pod adresem www.niepelnosprawnik.pl. Niepełnosprawnik pomaga osobom z niepełnosprawnościami znaleźć usługi blisko domu i obecny jest w Gdańsku, Poznaniu, Warszawie oraz Wrocławiu.

W wystąpieniu „Człowiek w erze cyfrowej – bliższy czy dalszy?” futurysta i pisarz science – fiction Karl Schroeder z Kanady przedstawił swoją koncepcję zależności pomiędzy relacjami międzyludzkimi a postępem technologicznym. George Hedon, twórca największego festiwalu kreatywności i nowych technologii Pause Fest organizowanego w Australii opowiedział o tym,w jaki sposób nowoczesne technologie i rozwój cyfrowy może korelować z kreatywnością, pobudzać do kreatywnego myślenia oraz rozbudzać ukryte talenty, które być może nie ujawniły by się bez ich udziału.

Pierwszego dnia odbyło się równolegle 18 seminariów, wśród wiodących tematów znalazły się m.in.: „Kryzysy w Internecie”, „Współpraca z influencerami”, „Technologie w służbie zysku”, czy „Jak cię widzą w Internecie?”. Odbyły się także pokazy nowych technologii, m.in. robotów czy też aplikacji służących do nauki pierwszej pomocy.

Partnerem głównym wydarzenia była firma Intel, a technologicznymi firmy Orange i Microsoft. Partnerem wspierającym była firma Uber. Patronem konferencji było również Ministerstwo Cyfryzacji. Wydarzenie wpisuje się w cele Szerokiego Porozumienia na rzecz Rozwoju Umiejętności Cyfrowych. Konferencję wspierało także Centrum Nauki Kopernik.

„Sektor 3.0” to jeden z elementów programu „Nowe Technologie Lokalnie” – przedsięwzięcia Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Celem programu jest promocja wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych przez organizacje pozarządowe, w szczególności na poziomie lokalnym.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek