Stolica Irlandii produkuje rocznie 25 tysięcy ton śmieci – alarmuje Rada Miasta Dublina w Planie Gospodarki Odpadami. Tymczasem „niedopałki papierosów stanowią prawie połowę śmieci w Dublinie” – głosi hasło na plakatach kampanii kierowanej do obywateli miasta. Ilustracją do hasła jest zgnieciony niedopałek, który tworzą różne rodzaje śmieci, m.in. gazety, plastikowe zakrętki i kartony po sokach. Ma on uświadomić wszystkim palaczom prostą prawdę – wypalony papieros jest śmieciem i należy go wyrzucać do kosza, a nie na ulicę czy trawnik. Dodatkowo o poprawnym zachowaniu przypomina ikona "Bin them" zamieszczona w rogu reklamy.
Inicjator kampanii konsekwentnie realizuje działania zmierzające do wyrobienia w mieszkańcach pozytywnych nawyków, dbania o otoczenie, a idąc dalej, o stan środowiska. Od strony wizualno-komunikacyjnej przedsięwzięcia te wspiera agencja Publicis QMP, która przygotowała już m.in. akcję ambientową i reklamę telewizyjną, mające nakłonić Irlandczyków do, zdawałoby się prostej czynności, czyli wyrzucania śmieci do kosza.
Kampania z października br. to element szerszych działań zaplanowanych na lata 2009-2010 przez Radę Miasta Dublin. Pod wspólnym szyldem "Anti-Litter Campaign" realizowane będą akcje przeciw m.in. wyrzucaniu na ulicę opakowań po jedzeniu i napojach, czy też niesprzątaniu psich odchodów.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas