logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Drzewa w kopertach
09.04.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Drzewa w kopertach



Każdego roku na świecie wycinanych jest około 13 milionów hektarów lasów naturalnych. Rozpoczęta właśnie akcja „Drzewa za kartridże” to kolejna część programu ekologicznego, który trwa w polskich elektromarketach. Inicjatywa została pomyślana tak, aby przy minimalnym wysiłku każdy miał szansę zrobić coś, co polepszy stan środowiska naturalnego.

Klientom odwiedzającym w weekendy sklepy sieci Media Markt, Saturn i Electro World w całej Polsce rozdawane są specjalne koperty na puste kartridże atramentowe pochodzące z drukarek. Każdy, kto włoży do koperty zwrotnej i wrzuci do skrzynki pocztowej taki pusty kartridż atramentowy, wesprze kupno sadzonek drzew. Z kolei ci, którzy mają puste tonery do drukarek laserowych, zamiast do kopert, mogą je wrzucić do specjalnych koszy ustawionych w sklepach. Korzyść jest podwójna – przybędzie drzew, a kartridże zostaną poddane recyklingowi i nie dołączą do kilkuset milionów sztuk pustych tuszy i tonerów trafiających rocznie na wysypiska śmieci na świecie.

Akcja „Drzewa za kartridże” organizowana jest przez Eco Service, Klub Gaja i Lasy Państwowe. Finał akcji, podczas którego odbywa się wielkie sadzenie drzew, ma miejsce każdej jesieni. Wówczas widać, jak zebrane kartridże zamieniają się na drzewa. Do tej pory dzięki zbiórce kartridży w polskich lasach przybyło jkilka tysięcy drzew.

Spółka Eco Service zajmuje się pozyskiwaniem i sprzedażą pustych kartridży, które są podstawowym komponentem do produkcji materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Poza akcją „Drzewa za kartridże” firma prowadzi także akcję „Oddając pomagasz dzieciom”.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek