logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  15.06.2012

Drwiny z Shella



Internauci byli zdumieni – firma Shell nie zauważyła, kiedy organizowany przez nią internetowy konkurs reklamowy (na temat odwiertów naftowych na Arktyce) zamienił się w bezlitosną kpinę z koncernu.

Na stronie internetowej arcticready.com pod oficjalnym hasłem reklamowym Shella „Let’s go” (Naprzód) pojawiły się sarkastyczne grafiki oraz hasła, m.in. „Never Again. Let’s go” (Nigdy więcej. Naprzód) nad zdjęciem Titanica rozbijającego się o górę lodową lub „For Shell, science is only one of the things we use to make our decisions” (Dla Shell nauka jest tylko jedną z rzeczy, który bierzemy pod uwagę przy podejmowaniu decyzji).

Na stronie konkursowej umieszczono między innymi informację dla dzieci o dobrych stronach topnienia lodowców (więcej ropy to więcej zabawek, na przykład tych produkowanych przez Mattel). Najmłodsi mogli odczuć radość płynącą z niszczenia gór lodowych dzięki grze „Angry Bergs” („Rozgniewane lodowce”), w dość oczywisty sposób inspirowanej słynną grą na smartfony.

Powszechne stały się więc kpiny z Shella na Facebooku, a jego pracownikom, którzy mieliby być odpowiedzialni za źle zorganizowany konkurs reklamowy, zarzucano głupotę i zupełny brak przenikliwości.

Rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej wielowarstwowa. Po jakimś czasie wyszło na jaw, że stronę arcticready.com stworzyli aktywiści z Greenpeace wraz z duetem The YesMen. Kampania okazała się prowokacyjną mistyfikacją, a akcja miała zwrócić uwagę na działania Shella i jest częścią kampanii pt. „Save the Arctic” (Uratuj Arktykę).

Na stronie arcticready.com można wykonać własną reklamę oraz podpisać petycję – pierwszy milion podpisów, wraz z Flagą Przyszłości, zostanie umieszczony na dnie oceanu. Organizacja apeluje do ONZ o utworzenie na obszarze Artyki sanktuarium przyrody. 
Aleksandra Janowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek