logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Drogie Panie, badajcie się” – apeluje Krystyna Janda
07.02.2012
Tematy: Wydarzenia

„Drogie Panie, badajcie się” – apeluje Krystyna Janda



Krystyna Janda poparła działania Polskiej Koalicji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy i apeluje do kobiet, by regularnie wykonywały cytologię. Działania Koalicji poparły dotychczas m.in. pisarka Katarzyna Grochola, aktorki Bożena Dykiel i Sylwia Gliwa, dziennikarki – Jolanta Fajkowska, Katarzyna Dowbor i Agata Młynarska, piosenkarki Natalia Lesz i Marina Łuczenko, a także Irena Eris i wiele osób ze świata medycyny, polityki i organizacji działających na rzecz zdrowia kobiet.

– Jeżeli codziennie 10 kobiet w Polsce dowiaduje się, że ma raka szyjki macicy, a 5 z nich umiera zostawiając rodziny, zostawiając bliskich, to jest to informacja porażająca. Gdyby te kobiety przynajmniej raz do roku zbadały się, ta statystyka wyglądałaby zupełnie inaczej. Jedyne, co mogę powiedzieć, kolejny raz zresztą, przy kolejnych tego rodzaju akcjach i apelach – drogie Panie, badajcie się, znajdźcie na to chwilę czasu… – zachęca Krystyna Janda.

Polska Koalicja na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy działa od ponad pół roku pod hasłem „Niech żyją kobiety”. W jej skład wchodzi ponad 70 podmiotów – towarzystwa naukowe, medyczne, organizacje działające na rzecz kobiet, urzędy miast, firmy i media.

Efektem jej prac są rekomendacje zmian do programu profilaktyki raka szyjki macicy, które dotyczą cytologii, szczepień, edukacji, rejestrów i finansów.  8 lutego b.r. rekomendacje ekspertów Koalicji zostaną przekazane Ministrowi Zdrowia. 

Każdy może poprzeć działania Koalicji na stronie www.koalicjarsm.pl








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek