logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Drobne kłamstwa o garniturze i sukcesach
10.02.2015
Tematy: Kreacje / printy

Drobne kłamstwa o garniturze i sukcesach



Na plakatach widnieją zdjęcia trzech osób, które dopuściły się pewnego kłamstwa. Starsza kobieta opowiada partnerowi do gry w brydża, że jej wnuczek jest gwiazdą filmową, choć zagrał jedynie epizod w filmie bollywoodzkim. Darren przysiągł żonie, że mieści się w garnitur ślubny, ale w rzeczywistości ledwo go dopina. Nev zapewnia wszystkich, że jest zagorzałym przeciwnikiem tego, co mainstreamowe, ale obejrzał dotychczas wszystkie musicale grane w jego mieście.

Informacje, które odbiegają od rzeczywistości, bezpodstawne przysięgi i deklaracje niezgodne z prawdą to różne przykłady naginania faktów. Od lat ludzie próbują ukazać siebie w jak najlepszym świetle, od lat starają się, by zostali odebrani jako atrakcyjni dla innych. Jednak – jak przekonuje Advertising Standards Autority – tego typu kłamstwa zdarzają się każdemu i niekiedy można je wybaczyć. Praktyk, które stosuje branża reklamowa odpowiedzialna za oszustwa wizerunkowe i promocyjne – nigdy.

Brytyjska organizacja, która stara się reagować na mylące, obraźliwe i krzywdzące kampanie marketingowe, próbuje pokazać, że branża reklamowa nie powinna mieć pozwolenia na praktyki oparte na kontrowersji i nieuczciwości, a przy tym obliczone na zysk.

Chociaż walka z nieuczciwymi reklamodawcami może się wydawać walką z wiatrakami, organizacja zdecydowała się powierzyć agencji AMVBBDO z Londynu przygotowanie kampanii na rzecz uświadamiania klientów i odbiorców reklam i wytyczania nowych standardów, które wyeliminują nielegalne zasady na rynku marketingowym. Kampania ma na przykładach pokazać różnice między zachowaniami jednostek w codziennym życiu a oficjalnymi przekazami, które trafiają do mas.

Mimo, że projektodawcy kampanii nie oczekują, że odegra ona przełomową rolę i zażegna na zawsze problem nieuczciwych, kontrowersyjnych i obraźliwych reklam, to wierzą, że przyczyni się ona do kształtowania odpowiedniej postawy wśród ludzi, którzy są odbiorcami publikowanych i emitowanych przekazów reklamowych. Pozostawienie sprawy bez jakichkolwiek prób przeciwdziałania nielegalnym zabiegom jest równoważne z akceptacją dla tego typu zachowań, a tylko systematyczne, nieustanne i zdecydowane przeciwstawianie się może gwarantować, że w przyszłości uczciwość i prawdomówność stanie się bardziej opłacalna niż oszustwa i brak szacunku wobec klienta.

Anna Lis








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek