Na plakatach widnieją zdjęcia trzech osób, które dopuściły się pewnego kłamstwa. Starsza kobieta opowiada partnerowi do gry w brydża, że jej wnuczek jest gwiazdą filmową, choć zagrał jedynie epizod w filmie bollywoodzkim. Darren przysiągł żonie, że mieści się w garnitur ślubny, ale w rzeczywistości ledwo go dopina. Nev zapewnia wszystkich, że jest zagorzałym przeciwnikiem tego, co mainstreamowe, ale obejrzał dotychczas wszystkie musicale grane w jego mieście.
Informacje, które odbiegają od rzeczywistości, bezpodstawne przysięgi i deklaracje niezgodne z prawdą to różne przykłady naginania faktów. Od lat ludzie próbują ukazać siebie w jak najlepszym świetle, od lat starają się, by zostali odebrani jako atrakcyjni dla innych. Jednak – jak przekonuje Advertising Standards Autority – tego typu kłamstwa zdarzają się każdemu i niekiedy można je wybaczyć. Praktyk, które stosuje branża reklamowa odpowiedzialna za oszustwa wizerunkowe i promocyjne – nigdy.
Brytyjska organizacja, która stara się reagować na mylące, obraźliwe i krzywdzące kampanie marketingowe, próbuje pokazać, że branża reklamowa nie powinna mieć pozwolenia na praktyki oparte na kontrowersji i nieuczciwości, a przy tym obliczone na zysk.
Chociaż walka z nieuczciwymi reklamodawcami może się wydawać walką z wiatrakami, organizacja zdecydowała się powierzyć agencji AMVBBDO z Londynu przygotowanie kampanii na rzecz uświadamiania klientów i odbiorców reklam i wytyczania nowych standardów, które wyeliminują nielegalne zasady na rynku marketingowym. Kampania ma na przykładach pokazać różnice między zachowaniami jednostek w codziennym życiu a oficjalnymi przekazami, które trafiają do mas.
Mimo, że projektodawcy kampanii nie oczekują, że odegra ona przełomową rolę i zażegna na zawsze problem nieuczciwych, kontrowersyjnych i obraźliwych reklam, to wierzą, że przyczyni się ona do kształtowania odpowiedniej postawy wśród ludzi, którzy są odbiorcami publikowanych i emitowanych przekazów reklamowych. Pozostawienie sprawy bez jakichkolwiek prób przeciwdziałania nielegalnym zabiegom jest równoważne z akceptacją dla tego typu zachowań, a tylko systematyczne, nieustanne i zdecydowane przeciwstawianie się może gwarantować, że w przyszłości uczciwość i prawdomówność stanie się bardziej opłacalna niż oszustwa i brak szacunku wobec klienta.
Anna Lis
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu