logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  28.04.2014

Dręczeni w szkole kiedyś się zemszczą



Po dzwonku już czekają na niego w łazience. Wybornie się bawiąc, zanurzają mu głowę w sedesie. A wtedy ofiara nękania, postrzegana przez innych jako kujon, noszący niemodne okulary, zaczyna śpiewać. Kontynuuje piosenkę podczas kolejnej tortury. Oprawcy ciągną go po podłodze i ściągają mu spodnie. Chłopak śpiewa, idąc tanecznym krokiem przez szkolny korytarz, że na początku bardzo się bał, był nękany na wiele sposobów, ale potem przez noce obmyślał zemstę – w przyszłości chce być szefem obecnych oprawców i uczynić ich swoimi niewolnikami. Kolejne dzieci – ofiary przemocy – też śpiewają o tym, co zrobią swoim katom w przyszłości, jako ich szefowie w pracy: będą dzwonić dniami i nocami i wysyłać smsy w weekendy, nigdy nie dadzą podwyżek… Pojawia się hasło kampanii: „Nerds today, bosses tomorrow. Don’t bully” („Kujony/ofiary dzisiaj, szefowie jutro. Nie dręcz”).

Bohaterowie spotu nie są ukazani jako zastraszone ofiary, ale jako szykujący zemstę i pewni siebie. Kampania skierowana jest do dzieci i nastolatków, którzy nękają innych w szkole. Pokazuje im, co może ich czekać, gdy w przyszłości spotkają osoby, które kiedyś skrzywdzili. Kampania „I will survive” („Przetrwam”) budzi kontrowersje – trudno powiedzieć, czy argument odnoszący się do dalekiej perspektywy czasowej przekona dzieci. Ponadto, co ważniejsze, pokazuje ofiary jako kierowanych chęcią zemsty przyszłych oprawców, co wiąże się z kontynuowaniem samego zjawiska.

W spocie wykorzystano popularny utwór Glorii Gaynor „I will survive” ze zmienionym tekstem. Kampania cieszy się dużym zainteresowaniem. W ciągu dwóch dni na portalu YouTube obejrzało ją ponad 430 tys. osób. Spot jest emitowany na amerykańskim kanale VH1, który jest inicjatorem kampanii. Pokazuje problem zastraszania dzieci w szkole przez rówieśników albo starszych kolegów z nowej perspektywy.

Katarzyna Łabuś


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek