Dramat w ekskluzywnej butelce
Reklamy whiskey są zawsze takie piękne – wspaniałe krajobrazy Szkocji lub Irlandii, czyste potoki górskie, romantyczne widoki, ogień w kominku i sielankowy wieczór z butelką eleganckiego trunku.
Agencja Forsman&Bodensfors ze Sztokholmu wykorzystała w kampanii „IQ Smoothnes” ("IQ Łagodność") stereotypowy sposób reklamowania mocnych alkoholi. Hasło „Smoothness in a bottle” ("Łagodność w butelce"), którym opatrzona jest pierwsza część reklamy, stanowi jednak ironiczny wstęp do jej zakończenia. Ostatnie sekundy spotu przekonują, że alkohol to coś więcej, niż tylko chwila dla zmysłów – to poważny problem społeczny. Do ostrożnego picia zachęca hasło kampanii „Var radd om dig” ("Dbaj o siebie").
W Szwecji, z powodu nadużywania alkoholu przez jedno z rodziców cierpi co piąte dziecko. Osiem na dziesięć aktów przemocy w miejscach publicznych ma związek z nietrzeźwością. 320 tysięcy Szwedów (3% populacji) boryka się z problemem uzależnienia od alkoholu.
Kampania „IQ Smoothness” została przygotowana na zlecenie IQ, szwedzkiej organizacji, która od 2005 roku propaguje abstynencję i racjonalną postawę wobec alkoholu.
N. Ożegalska – Łukasik
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty
-
17.04.2024
Gotujemy się na dobre
-
16.04.2024
Wykonane przez nas
-
12.04.2024
Zabójcze trendy