Dramat w ekskluzywnej butelce
Reklamy whiskey są zawsze takie piękne – wspaniałe krajobrazy Szkocji lub Irlandii, czyste potoki górskie, romantyczne widoki, ogień w kominku i sielankowy wieczór z butelką eleganckiego trunku.
Agencja Forsman&Bodensfors ze Sztokholmu wykorzystała w kampanii „IQ Smoothnes” ("IQ Łagodność") stereotypowy sposób reklamowania mocnych alkoholi. Hasło „Smoothness in a bottle” ("Łagodność w butelce"), którym opatrzona jest pierwsza część reklamy, stanowi jednak ironiczny wstęp do jej zakończenia. Ostatnie sekundy spotu przekonują, że alkohol to coś więcej, niż tylko chwila dla zmysłów – to poważny problem społeczny. Do ostrożnego picia zachęca hasło kampanii „Var radd om dig” ("Dbaj o siebie").
W Szwecji, z powodu nadużywania alkoholu przez jedno z rodziców cierpi co piąte dziecko. Osiem na dziesięć aktów przemocy w miejscach publicznych ma związek z nietrzeźwością. 320 tysięcy Szwedów (3% populacji) boryka się z problemem uzależnienia od alkoholu.
Kampania „IQ Smoothness” została przygotowana na zlecenie IQ, szwedzkiej organizacji, która od 2005 roku propaguje abstynencję i racjonalną postawę wobec alkoholu.
N. Ożegalska – Łukasik
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego