Zakończyła się kolejna, 11. edycja rejsu integracyjnego „Zobaczyć Morze”. Połowę załóg pięciu jachtów, biorących udział w rejsie po Adriatyku stanowiły osoby niewidome i niedowidzące. Celem projektu jest integracja osób z dysfunkcją wzroku, które wykonują, w miarę swoich możliwości, normalne prace załogi żaglowca – jachtu, także te związane ze sterowaniem jednostką pływającą. Przedsięwzięcie, podobnie jak rok temu, sponsorowała firma kurierska DPD Polska.
W tegorocznym rejsie, który odbył się w dniach 1.09 – 8.10, popłynęło 5 jachtów o średniej długości 14 m. Wzięły w nim udział 54 osoby, w tym 26 niewidomych i 5 osób ze znaczna dysfunkcja wzroku. Morską podróż rozpoczęto w Sukosanie w Chorwacji, następnie uczestnicy odwiedzili Muline, Hraminę, Skradin oraz Biograd. Podczas postojów w portach, widzący wspólnie z niewidomymi członkami załogi organizowali wycieczki, zwiedzając miejscowe atrakcje turystyczne.
W tym roku firma DPD Polska uhonorowała nagrodą specjalną młodego twórcę aplikacji dla osób niewidomych zgłoszonej w ramach festiwalu naukowego E(x)plory.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy