Zakończyła się kolejna, 11. edycja rejsu integracyjnego „Zobaczyć Morze”. Połowę załóg pięciu jachtów, biorących udział w rejsie po Adriatyku stanowiły osoby niewidome i niedowidzące. Celem projektu jest integracja osób z dysfunkcją wzroku, które wykonują, w miarę swoich możliwości, normalne prace załogi żaglowca – jachtu, także te związane ze sterowaniem jednostką pływającą. Przedsięwzięcie, podobnie jak rok temu, sponsorowała firma kurierska DPD Polska.
W tegorocznym rejsie, który odbył się w dniach 1.09 – 8.10, popłynęło 5 jachtów o średniej długości 14 m. Wzięły w nim udział 54 osoby, w tym 26 niewidomych i 5 osób ze znaczna dysfunkcja wzroku. Morską podróż rozpoczęto w Sukosanie w Chorwacji, następnie uczestnicy odwiedzili Muline, Hraminę, Skradin oraz Biograd. Podczas postojów w portach, widzący wspólnie z niewidomymi członkami załogi organizowali wycieczki, zwiedzając miejscowe atrakcje turystyczne.
W tym roku firma DPD Polska uhonorowała nagrodą specjalną młodego twórcę aplikacji dla osób niewidomych zgłoszonej w ramach festiwalu naukowego E(x)plory.
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku