logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Downtown w trzech miastach
05.05.2009
Tematy: Wydarzenia

Downtown w trzech miastach



Do wczoraj w Instytucie Teatralnym Warszawiacy mogli oglądać wystawę fotografii Oiko Petersena. Tym, którzy nie zdążyli jej obejrzeć, pozostaje wybrać się do Łodzi (7.05- 30.05 Łódź Art. Center) lub później (9.10-31.10) do Wrocławia.

Młody polski artysta zaprezentował cykl 13 zdjęć poświęconych osobom z zespołem Downa. Co budzi zaskoczenie, to fakt, że fotografie utrzymane są w stylistyce fotografii reklamowej. Konwencja sesji modowych oraz ogromna dbałość o szczegóły to cechy charakterystyczne zdjęć. Na stronie artysty (www.oikopetersen.com/downtown/), gdzie zaprezentowano wszystkie prace, można przeczytać, że zamiarem autora było sprowokowanie debaty na temat marginalizacji osób z zespołem Downa i zepchnięciu ich poza świat ludzi pełnosprawnych i pięknych. Oiko Petersen miał zamiar skonfrontować odbiorców z ich własnymi uprzedzeniami.

Patronat nad wystawą objęła Maria Kaczyńska. Warszawska odsłona wystawy prezentowana była w ramach Festiwalu Sztuki Komercyjnej.

Poza wystawą, powstał film dokumentalny o modelach i modelkach występujących na zdjęciach. Autorami są reporterzy TVP Kultura – Marta Dzido i Piotr Śliwowski. Warszawski wernisaż otwierał pokaz mody, na którym wystąpili modele ze zdjęć Oiko Petersena. Kreacje przygotowane zostały przez 13 polskich projektantów, m.in.: Violę Śpiechowicz, Natalię Jaroszewską, Konrada Parola, Teresę Sedę i Ewę Morkę.

Oiko Petersen zadebiutował kontrowersyjną wystawą „Guys. From Poland with love” prezentowaną w ramach 6. Fotofestivalu w Łodzi. Do jego sukcesów należy również udział w projekcie „PhotoPoland” do którego wybrano 15 polskich młodych artystów.
M. Kryńska








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.06.2025Wydarzenia

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek