logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  05.05.2009

Downtown w trzech miastach



Do wczoraj w Instytucie Teatralnym Warszawiacy mogli oglądać wystawę fotografii Oiko Petersena. Tym, którzy nie zdążyli jej obejrzeć, pozostaje wybrać się do Łodzi (7.05- 30.05 Łódź Art. Center) lub później (9.10-31.10) do Wrocławia.

Młody polski artysta zaprezentował cykl 13 zdjęć poświęconych osobom z zespołem Downa. Co budzi zaskoczenie, to fakt, że fotografie utrzymane są w stylistyce fotografii reklamowej. Konwencja sesji modowych oraz ogromna dbałość o szczegóły to cechy charakterystyczne zdjęć. Na stronie artysty (www.oikopetersen.com/downtown/), gdzie zaprezentowano wszystkie prace, można przeczytać, że zamiarem autora było sprowokowanie debaty na temat marginalizacji osób z zespołem Downa i zepchnięciu ich poza świat ludzi pełnosprawnych i pięknych. Oiko Petersen miał zamiar skonfrontować odbiorców z ich własnymi uprzedzeniami.

Patronat nad wystawą objęła Maria Kaczyńska. Warszawska odsłona wystawy prezentowana była w ramach Festiwalu Sztuki Komercyjnej.

Poza wystawą, powstał film dokumentalny o modelach i modelkach występujących na zdjęciach. Autorami są reporterzy TVP Kultura – Marta Dzido i Piotr Śliwowski. Warszawski wernisaż otwierał pokaz mody, na którym wystąpili modele ze zdjęć Oiko Petersena. Kreacje przygotowane zostały przez 13 polskich projektantów, m.in.: Violę Śpiechowicz, Natalię Jaroszewską, Konrada Parola, Teresę Sedę i Ewę Morkę.

Oiko Petersen zadebiutował kontrowersyjną wystawą „Guys. From Poland with love” prezentowaną w ramach 6. Fotofestivalu w Łodzi. Do jego sukcesów należy również udział w projekcie „PhotoPoland” do którego wybrano 15 polskich młodych artystów.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek