logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Włochy, Walka z przemocą
   ──────  15.11.2009

Dotyk na zawsze

Your browser does not support the video tag.


Nagą dziewczynkę obejmują męskie dłonie. Wspomnienie tego dotyku pozostanie w niej do końca życia. O przemocy wobec dzieci i o wykorzystywaniu ich seksualnie mówi się coraz więcej. Wydaje się jednak, że do tej pory nie znaleziono skutecznego sposobu przekazywania informacji i dotarcia z nią do potencjalnych i faktycznych sprawców.

Problem polega na tym, że przekaz kampanii trafia nie tylko do ogółu społeczeństwa, ale też samych pokrzywdzonych. A jak się szacuje, w samej tylko Europie, jest to 10 – 20% wszystkich dzieci. Nadawana informacja powinna zatem być bardzo subtelna, ale też poruszająca.
Taką kampanię, pod hasłem "Przemoc seksualna może być ciężkim obciążeniem dla dziecka" zrealizowała w listopadzie Casa de Menor – organizacja działająca w Afryce i Brazylii. Jej celem jest obrona praw mniejszości i zwalczanie przemocy seksualnej. To obciążenie stanowi też sedno przekazu.

Spot reklamowy przedstawia dzień z życia dwóch chłopców. Pierwszy opiekuje się drugim pomagając mu w najprostszych codziennych czynnościach. Ten bezsilny chłopiec to nie niepełnosprawny kolega pierwszego, ale jego alter ego – druga osobowość, ale i ciało, które obciążone doświadczeniem przemocy seksualnej cierpi cały czas.

Na pierwszy rzut oka bohater spotu nie wyróżnia się spośród innych swoich rówieśników – w rzeczywistości jednak jego psychika i ciało tracą siły. Trauma, którą jest przemoc seksualna, obciąża życie dziecka, a potem już dorosłego człowieka, na zawsze.
P. Sienkiewicz

Porównywalna, ale estetycznie mniej subtelna, była nagrodzona w Cannes kampania Macki.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Burden
Czas:
2009.11.10 - 2009.11.30
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Włochy
Nadawca:
Casa do Menor
Media:
Telewizja, internet, plakaty
Wykonawca:
McCann Erickson (Milan)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Sexual abuse can be a heavy burden for a child. Help us. Casa do Menor





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek