logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dość papierowych rachunków
07.01.2011
Tematy: Wydarzenia

Dość papierowych rachunków



Codziennie w Polsce wysyłanych jest ok. milion papierowych rachunków. Część z nich nigdy nie dochodzi do adresatów, część dociera ze znacznym opóźnieniem lub do innych odbiorców. Papierowe faktury stanowią również cenne źródło informacji dla przestępców. Tymczasem rachunki mogą być dostępne np. na bankowych, elektronicznych kontach. Banki są już do tej operacji gotowe, ale usługodawcy wciąż nie.

Fundacja Komunikacja 2.0 prowadzi w związku z tym akcję „Dość papierowych rachunków! Chcę płacić bezpiecznie” popularyzującą bezpieczne i nowoczesne form rozliczeń oraz płatności.

W Austrii czy Belgii są dostępne inne, niż dominujące w Polsce papierowe faktury formy – na przykład tzw. EBPP (Electronic Bill Presentment and Payment – elektroniczna prezentacja i płatność rachunków). Rozwiązanie to polega na elektronicznym dostarczaniu rachunków oraz faktur w jedno miejsce, np. na konto w systemie bankowości elektronicznej. Należności można regulować jednym kliknięciem. W Polsce tylko nieliczni usługodawcy udostępniają klientom taką możliwość.

Nie bez znaczenia jest również aspekt ekologiczny kampanii – oszczędność tysięcy drzew, potrzebnych na wydrukowanie ton faktur.

Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie www.doscpapierowych.pl
M. Czerepak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek