logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Irlandia, Walka z przemocą
   ──────  16.05.2011

Dorosłego rodzice nie zbiją

Your browser does not support the video tag.


UWAGA! Drastyczna kampania. „Nie mogę się doczekać, kiedy dorosnę” – mówi do kamery kilkuletni chłopiec, a potem spada na niego kolejny cios. „Mam prawo do bycia szczęśliwym. Mam prawo do czucia się kochanym, do bycia słuchanym i słyszanym” – powtarza dziecko, a w międzyczasie rodzic szarpie je brutalnie rzucając po pokoju. Maluch jest bity w twarz, rzucany o ścianę, przewracany na podłogę, kopany. Posiniaczony i poraniony, patrzy w kamerę i szepcze „Będę walczyć o prawa dzieci takich jak ja. Nie mogę się doczekać, kiedy dorosnę”.

„Join the fight for children’s rights” („Przyłącz się do walki o prawa dzieci”) – mówi kobiecy głos z offu. Spot zrealizowany w ramach kampanii „Growing up” („Dorastanie”), przygotowany został przez agencję Ogilvy z Dublina dla Irish Society for the Prevention of Cruelty to Children (Irlandzkie Stowarzyszenie Zapobiegania Okrucieństwu Wobec Dzieci). ISPCC to istniejąca od 1889 roku organizacja, która za zadanie stawia sobie walkę o prawa dzieci, przeciwdziałanie podejmowanej wobec nich przemocy i dyskryminacji oraz zapewnienie każdemu dziecku możliwości bycia usłyszanym i zauważonym.

W 2010 roku ISPCC otrzymało 2300 telefonów – 35% z nich musiało pozostać bez odpowiedzi ze względu na brak funduszy. Wszystkie osoby, którym leży na sercu dobro najmłodszych, mogą wesprzeć finansowo działania organizacji przez dokonanie wpłaty za pomocą strony internetowej.

Sam spot wzbudził wśród odbiorców ogromne kontrowersje; wielu zarzucało mu drastyczność i zbytnią dosłowność przekazu. Jak to jednak zauważył jeden z widzów, komentujących film w serwisie YouTube, taka forma w brutalny sposób pokazuje, jaka jest rzeczywistość i pozwala uzmysłowić, jak naprawdę wygląda przemoc wobec dzieci.
M. Czerwińska

——————–
Szersza analiza kampanii "Growing Up" znajduje się w artykule "Dorastanie w (zbyt?) brutalnej reklamie".


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Growing Up
Czas:
2011.5.11 - 2011.5.30
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Irlandia
Nadawca:
Irish Society for the Prevention of Cruelty to Children (Irlandzkie Stowarzyszenie Zapobiegania Okrucieństwu Wobec Dzieci)
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Ogilvy
Adresaci:
Ludzie dorośli
Hasło kampani:
Join the fight for children's right (Przyłącz się do walki o prawa dzieci)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek