logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dorociński ratuje rysie
18.02.2014
Tematy: Wydarzenia

Dorociński ratuje rysie



„Ratuj rysie” tak brzmi hasło ogólnopolskiej kampanii na rzecz ochrony rysi nizinnych w Polsce, którą właśnie rozpoczęła organizacja ekologiczna WWF Polska. Jej oficjalnym ambasadorem został Marcin Dorociński. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi Polaków na sytuację tych zwierząt w Polsce północno-wschodniej, gdzie dziś żyje zaledwie ok. 40 rysi.

W trakcie otwierającej kampanię konferencji, która odbyła się 17 lutego w Teatrze Ateneum w Warszawie, aktor opowiedział o swoim zaangażowaniu w działania WWF Polska oraz motywach, które skłoniły go do przyjęcia propozycji bycia ambasadorem akcji.

Nie zastanawiałem się długo nad propozycją Fundacji WWF – mówi Marcin Dorociński. Cieszę się ogromnie z możliwości uczestnictwa w tej kampanii, bo do niedawna sam nie miałem świadomości, jak ogromna jest skala problemu zmniejszającej się populacji rysi w Polsce. A przecież to nasze dobro narodowe.

Głównym celem kampanii jest uświadomienie Polakom, że populacji nizinnej rysi w Polsce grozi wyginięcie. W ciągu ostatnich 20 lat zasięg ich występowania w kraju dramatycznie się zmniejszył.

Temat zwierząt zawsze był mi bliski – w styczniu adoptowałem Różę ze schroniska w Korabiewicach – dodaje Dorociński. Rysia adoptować wprawdzie nie mogę, ale przekazuję mu swój 1% podatku i staram się informować, jak najszersze grono wrażliwych na problemy zwierząt osób. Mam nadzieję, że wspólnie z WWF Polska uda nam się uratować jak najwięcej rysi i odwrócić krzywą ich liczebności, która niepokojąco chyli się ku dołowi.

Zbyt niska liczebność rysi jest obecnie jednym z głównych problemów i zagrożeniem dla ich przetrwania Polsce. Fundacja WWF Polska od wielu lat działa na rzecz przywrócenia rysi do mazurskich lasów, gdzie wyginęły. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie www.1procent.wwf.pl.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek