W Wielkiej Brytanii trwa kampania o domach tak chwiejnych i delikatnych, jakby ich budulcem był papier, a nie cegły. Akcja "House of Cards" podkreśla głęboki kryzys mieszkaniowy, jaki dotknął ten kraj. Niemal 2 miliony rodzin czeka na swoje mieszkanie, a coraz więcej domów jest zajmowanych przez banki z powodu niespłacania kredytów. Kampanię realizuje londyński oddział agencji Leo Burnett, a inicjatorem jest organizacja Shelter pomagająca osobom bezdomnym, zagrożonym bezdomnością, np. z powodu kłopotów finansowych po utracie pracy i żyjącym w bardzo złych warunkach mieszkaniowych.
Kampania ma cel fundrisingowy – zbiera fundusze na pomoc osobom i całym rodzinom, które nie mają gdzie mieszkać, i wizerunkowy – przypomina o istnieniu organizacji i o jej celach.
W londyńskim metrze rozwieszono 500 plakatów z reklamami, film emitowany jest w telewizji, a w internecie przygotowano stronę kampanii poświęconą problemom mieszkaniowym www.shelter.org.uk/cards
Utwór "Videotape" wykorzystany w spocie reklamowym jest dziełem zespołu Radiohead, który udostępnił go na rzecz kampanii. Lektorką w filmie jest nominowana do Oscara aktorka Samantha Morton, która doświadczyła bezdomności zanim zaczęła wykonywać ten zawód.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
18.10.2024
Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży