W Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego (11 maja), odbyło się spotkanie inauguracyjne Koalicji Cyfrowego Włączenia Generacji 50+ „Dojrzałość w sieci”. Jej założyciele postawili sobie za cel umożliwienie seniorom i zachęcenie ich do korzystania z nowych technologii, w tym internetu ponieważ kompetencje w obsłudze komputera i internetu wpływają na zmianę jakości życia – ułatwiają komunikację, pozwalają rozwijać zainteresowania, dają szansę zatrudnienia. Koalicja ma na celu popularyzowanie uczestnictwa w cyfrowym świecie i aktywizację w tym obszarze osób dojrzałych.
Koalicja jest inicjatywą UPC Polska oraz Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce przy udziale firm Microsoft, F-Secure, IBM, Onet oraz Fundacji dla Uniwersytetu Jagiellońskiego, Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Związku Harcerstwa Polskiego i PKPP Lewiatan. Patronat nad działaniami Koalicji objęło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej.
– Powstanie takiej inicjatywy, jak Koalicja „Dojrz@łość w sieci” jest doskonałym przykładem partnerstwa firm i organizacji pozarządowych, które działają wspólnie na rzecz cyfrowego włączenia osób wykluczonych technologicznie. W krajach Unii Europejskiej odsetek osób powyżej 50-go roku życia korzystających z komputera i internetu jest znacznie wyższy, dlatego takie inicjatywy jak Koalicja są ważne dla budowania kapitału społecznego oraz społeczeństwa informacyjnego. Urząd Komunikacji Elektronicznej aktywnie włącza się w tego typu działania mając na uwadze priorytety rozwoju kraju na najbliższe lata. – powiedziała Anna Streżyńska, prezes Urzędu komunikacji Elektronicznej, patrona Koalicji.
Podczas spotkania inauguracyjnego Koalicjanci rozmawiali o nowych technologiach jako o sposobie na aktywizację seniorów i ułatwienie im dostępu do wiedzy. Poruszano zagadnienia dostępu do urzędów czy samodzielnego załatwiania codziennych spraw za pośrednictwem sieci, wykorzystania nowych środków komunikacji dla wydłużenia aktywności zawodowej osób starszych.
Według danych GUS, prawie 96% Polaków w wieku 16-24 lata korzysta z Internetu, w grupie wiekowej 45-54 lata z internetu korzysta prawie 47% osób, a wśród osób 55+ to niecałe 21%. Skala e-wykluczenia, zwłaszcza wśród osób 50+ rośnie zamiast zmniejszać się.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!