logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Dojrzałość w internecie – zadeklarawana
11.05.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Dojrzałość w internecie – zadeklarawana



W Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego (11 maja), odbyło się spotkanie inauguracyjne Koalicji Cyfrowego Włączenia Generacji 50+ „Dojrzałość w sieci”. Jej założyciele postawili sobie za cel umożliwienie seniorom i zachęcenie ich do korzystania z nowych technologii, w tym internetu ponieważ kompetencje w obsłudze komputera i internetu wpływają na zmianę jakości życia – ułatwiają komunikację, pozwalają rozwijać zainteresowania, dają szansę zatrudnienia. Koalicja ma na celu popularyzowanie uczestnictwa w cyfrowym świecie i aktywizację w tym obszarze osób dojrzałych.

Koalicja jest inicjatywą UPC Polska oraz Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce przy udziale firm Microsoft, F-Secure, IBM, Onet oraz Fundacji dla Uniwersytetu Jagiellońskiego, Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Związku Harcerstwa Polskiego i PKPP Lewiatan. Patronat nad działaniami Koalicji objęło Ministerstwo Spraw Wewnętrznych oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej.

– Powstanie takiej inicjatywy, jak Koalicja „Dojrz@łość w sieci” jest doskonałym przykładem partnerstwa firm i organizacji pozarządowych, które działają wspólnie na rzecz cyfrowego włączenia osób wykluczonych technologicznie. W krajach Unii Europejskiej odsetek osób powyżej 50-go roku życia korzystających z komputera i internetu jest znacznie wyższy, dlatego takie inicjatywy jak Koalicja są ważne dla budowania kapitału społecznego oraz społeczeństwa informacyjnego. Urząd Komunikacji Elektronicznej aktywnie włącza się w tego typu działania mając na uwadze priorytety rozwoju kraju na najbliższe lata. – powiedziała Anna Streżyńska, prezes Urzędu komunikacji Elektronicznej, patrona Koalicji.

Podczas spotkania inauguracyjnego Koalicjanci rozmawiali o nowych technologiach jako o sposobie na aktywizację seniorów i ułatwienie im dostępu do wiedzy. Poruszano zagadnienia dostępu do urzędów czy samodzielnego załatwiania codziennych spraw za pośrednictwem sieci, wykorzystania nowych środków komunikacji dla wydłużenia aktywności zawodowej osób starszych.

Według danych GUS, prawie 96% Polaków w wieku 16-24 lata korzysta z Internetu, w grupie wiekowej 45-54 lata z internetu korzysta prawie 47% osób, a wśród osób 55+ to niecałe 21%. Skala e-wykluczenia, zwłaszcza wśród osób 50+ rośnie zamiast zmniejszać się.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek