logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dobrze wydane wspólne pieniądze
24.10.2012
Tematy: Wydarzenia

Dobrze wydane wspólne pieniądze

Your browser does not support the video tag.


CEE Bankwatch Network, Friends of Earth Europe i WWF Europe przygotowały film, w którym pokazują przykłady dobrych i ciekawych projektów finansowanych z unijnego budżetu. Zdaniem przedstawicieli tych organizacji, w czasach kryzysu dotykającego gospodarkę i środowisko naturalne to Polityka Spójności może wyznaczać standardy dla innowacyjnych i zrównoważonych inwestycji, które mogą pozytywnie wpłynąć na ogólny dobrostan społeczeństw europejskich. Opublikowana 17 października mapa przedstawia, w których regionach inwestycje z funduszy europejskich przyczyniły się do poprawy jakości środowiska naturalnego oraz wspierały zasadę zrównoważonego rozwoju – m.in. w zakresie transportu, odnawialnych źródeł energii i efektywności energetycznej.  

Organizatorzy wskazują, że fundusze europejskie są często źle wydatkowane, przynoszą także negatywne skutki – np. poprzez inwestycje promujące paliwa kopalne, projekty przyczyniające się do zwiększenia emisji CO2 czy te niszczące środowisko naturalne. Obecnie trwają dyskusje nad wspólnym budżetem na lata 2014-2020, który łącznie wyniesie ponad bilion Euro. W tym kontekście przedstawiona mapa wyszczególnia regiony, z którym należy brać przykład w wydatkowaniu funduszy.  

CEE Bankwatch Network, Friends of the Earth Europe i WWF Europe postulują aby 25% kolejnego budżetu Unii Europejskiej (2014-2020) zostało przeznaczone na projekty i inicjatywy związane z budowaniem gospodarki niskoemisyjnej w całej Europie. Podkreślają, że przyszły budżet powinien wspierać inicjatywy związane z ochroną środowiska, zmniejszeniem zużycia zasobów naturalnych, włączając w to ochronę bioróżnorodności i ekosystemów w poszczególnych regionach Europy.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.wellspent.eu.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek