logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  26.01.2009

Dobrze jest wygadać się



Jest fatalnie – nawał obowiązków, brak snu, konieczność częstego chodzenia do toalety, trudności w komunikacji z żoną, dziwny ból w klatce piersiowej… Na zdawkowe „Co słychać?” pytający otrzymuje litanię kłopotów kolegi z pracy.

Duńskie Videncenter for Arbejdsmiljø (Centrum Informacji ds. Warunków Pracy) w swojej kampanii „From stress to wellbeing" („Od stresu do dobrego samopoczucia”) zachęca do zwierzania się innym ze swoich problemów: "Speaking out is the first step out of stress" („Wygadanie się jest pierwszym krokiem do pokonania stresu”).

Centralnym elementem kampanii jest strona internetowa www.frastresstiltrivsel.dk, na której można znaleźć przydatne informacje m.in. o źródłach stresu i sposobach jego zapobiegania, przykłady dobrych praktyk realizowanych w miejscach pracy oraz interaktywną grę pozwalającą określić swoje osobiste kompetencje w zakresie radzenia sobie ze stresem.

Videncenter for Arbejdsmiljø w swojej kampanii postanowiło skupić się na stresie dotykającym pracowników sektora publicznego i to do nich w pierwszej kolejności adresowana jest kampania. Sektor publiczny w Danii jest dość rozbudowany i łącznie liczy ok. 800 tys. pracowników. Długofalowy i zakrojony na szeroką skalę projekt powstał w celu upowszechnienia rzetelnej wiedzy na temat stresu, dostarczenia pracownikom praktycznych wskazówek w zakresie radzenia sobie z nadmiernymi przeciążeniami, a także zainspirowania ich do tworzenia przyjaznego środowiska pracy.

W ramach kampanii zorganizowano także cykl konferencji, których przedmiotem był właśnie stres w pracy. Dużym sukcesem okazały się bezpłatne szkolenia dla pracowników, na których rozmawiano o stresie, potrzebie satysfakcji zawodowej oraz o mobbingu. W zakładach pracy i na ulicach rozdawano pomarańczowe antystresowe piłeczki z logo Centrum i adresem internetowym kampanii. Piłeczki przeznaczone są do ściskana w dłoni, co pomaga w radzić sobie z pojawiającym się napięciem i złością.

Kampania spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem, odnosząc spory sukces. Zetknął się z nią co drugi pracownik sektora publicznego. Badania ewaluacyjne, wykazały, że jak dotąd 8% pracowników zmieniło swoje zachowania w miejscu pracy pod wpływem kampanii.
M. Waręska

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek