Dobiega końca I edycja ogólnopolskiej akcji „Warto Być Dobrym” organizowanej przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła”.
„Warto Być Dobrym” to kampania, której głównym celem jest propagowanie i szerzenie działalności prospołecznej i postaw obywatelskich wśród dzieci, a następnie za ich pośrednictwem wśród społeczności lokalnych. Program prowadzony jest od 10 lat, a w tym roku po raz pierwszy zorganizowano akcję na terenie całego kraju. Jej trzon stanowi konkurs adresowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, w którym dzieci rywalizują spełniając dobre uczynki.
Dzieci na specjalnych lekcjach uczyły się czym są organizacje pozarządowe, co to jest wolontariat i jak można pomagać, będąc wolontariuszem. Same rozpoczynały prace wolontariackie w lokalnych organizacjach. Akcja, która objęła 500 tysięcy dzieci, promowała wartości skupione w trzech obszarach: pomoc drugiemu człowiekowi, zaangażowanie w środowisko klasy, szkoły, społeczność lokalną oraz działania globalne na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska.
Przed rozpoczęciem akcji wszystkie szkoły otrzymały rower firmy KROSS. Dzieci w swoich klasach wybierały ucznia, który wykazał się największą aktywnością w całym semestrze. Nagrodę rozlosowywano wśród finalistów w każdej szkole. Dziesięciu najbardziej zaangażowanym szkołom Stowarzyszenie przekaże po 10 tys. zł do przeznaczenia na cele użyteczne w skali społeczności lokalnej. Podstawą otrzymania wsparcia finansowego są projekty złożone przez uczniów. Akcja odbywała się pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i UNESCO.
Stowarzyszenie prowadzi działania fundraisingowe na kolejną edycję inicjatywy: każda szkoła otrzymała baner akcji z miejscem na umieszczenie 52 naklejek – cegiełek informujących o lokalnym sponsorze. Wartość każdej cegiełki to 100 zł. Darczyńcami mogą zostać zarówno instytucje, jak i osoby prywatne – z zastrzeżeniem, że w jednej szkole można wykupić tylko jedną cegiełkę.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska