logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  03.07.2012

Dobre uczynki 500 tysięcy dzieci



Dobiega końca I edycja ogólnopolskiej akcji „Warto Być Dobrym” organizowanej przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła”.

„Warto Być Dobrym” to kampania, której głównym celem jest propagowanie i szerzenie działalności prospołecznej i postaw obywatelskich wśród dzieci, a następnie za ich pośrednictwem wśród społeczności lokalnych. Program prowadzony jest od 10 lat, a w tym roku po raz pierwszy zorganizowano akcję na terenie całego kraju. Jej trzon stanowi konkurs adresowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, w którym dzieci rywalizują spełniając dobre uczynki.

Dzieci na specjalnych lekcjach uczyły się czym są organizacje pozarządowe, co to jest wolontariat i jak można pomagać, będąc wolontariuszem. Same rozpoczynały prace wolontariackie w lokalnych organizacjach. Akcja, która objęła 500 tysięcy dzieci, promowała wartości skupione w trzech obszarach: pomoc drugiemu człowiekowi, zaangażowanie w środowisko klasy, szkoły, społeczność lokalną oraz działania globalne na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska.

Przed rozpoczęciem akcji wszystkie szkoły otrzymały rower firmy KROSS. Dzieci w swoich klasach wybierały ucznia, który wykazał się największą aktywnością w całym semestrze. Nagrodę rozlosowywano wśród finalistów w każdej szkole. Dziesięciu najbardziej zaangażowanym szkołom Stowarzyszenie przekaże po 10 tys. zł do przeznaczenia na cele użyteczne w skali społeczności lokalnej. Podstawą otrzymania wsparcia finansowego są projekty złożone przez uczniów. Akcja odbywała się pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i UNESCO.

Stowarzyszenie prowadzi działania fundraisingowe na kolejną edycję inicjatywy: każda szkoła otrzymała baner akcji z miejscem na umieszczenie 52 naklejek – cegiełek informujących o lokalnym sponsorze. Wartość każdej cegiełki to 100 zł. Darczyńcami mogą zostać zarówno instytucje, jak i osoby prywatne – z zastrzeżeniem, że w jednej szkole można wykupić tylko jedną cegiełkę.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek