Czwarta edycja kampanii charytatywnej „Reszta w Twoich rękach” organizowanej przez UNICEF i Mennicę Polską zakończyła się zebraniem kwoty blisko pół miliona złotych.
Dobry Dukat to symbol kampanii charytatywnej UNICEF Polska i Mennicy Polskiej: „Reszta w Twoich Rękach”. Dobre Dukaty można było kupić od kwietnia do końca wakacji w ponad pół tysiąca sklepów w całym kraju. Jeden krążek to 5 złotych. Kwota ta wystarczy, aby ochronić 26 dzieci przed tężcem. Zebrana kwota zostanie przekazana na zakup szczepionek oraz zapewnienie odpowiedniej infrastruktury do ich przechowywania i transportu w terenie. Pieniądze wystarczą na sfinansowanie na przykład ponad 50 tysięcy szczepionek przeciw odrze, takiej samej ilości szczepionek przeciw polio, prawie 60 tysięcy szczepionek przeciw tężcowi, a także zakup prawie 3 tysięcy lodówek przenośnych i ponad pół tysiąca rowerów do przewiezienia szczepionek w trudno dostępne miejsca.
Kampanię kolejny raz wsparła Magdalena Różczka, Ambasador Dobrej Woli UNICEF. W tym roku wsparło ją także 11 partnerów handlowych, których klienci podczas zakupów odbierali część reszty w Dobrych Dukatach: H&M, OBI, Monnari, Społem, Komfort, Abra, Venezia/Unisono, Drogerie Natura, MarcPol, Meble Black Red White i Traffic Club oraz firma kurierska OPEK wspierająca akcję poprzez bezpłatne dostarczanie wszystkich przesyłek. Najwięcej Dobrych Dukatów odebrali w tym roku klienci sieci H&M.
UNICEF wspiera programy szczepień w ponad 100 krajach na całym świecie. Działania UNICEF obejmują m.in.: zapewnienie szczepionek, organizację kampanii szczepień, pracę ze społecznościami lokalnymi i rządami państw, wsparcie dla tych ostatnich w opracowaniu skutecznych planów szczepień obejmujących jak największą liczbę dzieci. UNICEF jest największym nabywcą szczepionek na świecie. W 2012 r. UNICEF zapewnił dzieciom blisko 2 miliardy dawek szczepionek – co zapewnia dotarcie ze szczepieniami do 36% dzieci na świecie.
Łącznie, w ramach czterech edycji akcji „Reszta w Twoich rękach” UNICEF Polska i Mennica Polska wraz z partnerami handlowymi zyskali przekazali na pomoc dla dzieci blisko 1,5 miliona złotych wspierając m.in. budowę szkół i edukację dla najbiedniejszych dzieci w Gruzji i na Madagaskarze oraz prowadzone przez UNICEF akcje szczepień.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
23.03.2025
Operacja Czysta Rzeka
-
20.03.2025
Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025