logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Dobranoc” dla nocnych kłopotów
20.05.2013
Tematy: Wydarzenia

„Dobranoc” dla nocnych kłopotów



„Moczeniu nocnemu powiedz: DOBRANOC!” –pod takim hasłem w dniu 6 czerwca 2013 roku o godzinie 16.00 w Centrum Konferencyjnym Zielna w Warszawie przy ulicy Zielna 37 (wejście C, piętro V) odbędzie się bezpłatne spotkanie edukacyjne dla rodziców dzieci z problemem moczenia nocnego. Zgłoszenie uczestnictwa oraz więcej informacji pod numerem telefonu 500 210 107.

Akcja ma na celu zwiększenie wiedzy rodziców na temat moczenia nocnego u dzieci, diagnostyki, sposobu leczenia oraz właściwych metod postępowania z dzieckiem zmagającym się z problemem. Uczestnicy będą mieli okazję spotkać się z lekarzami specjalistami oraz uzyskać informacje na interesujące ich zagadnienia. Panel ekspercki poprowadzą dr med. Hanna Szymanik-Grzelak i dr med. Dominika Adamczuk – lekarze nefrolodzy z Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Warszawie oraz dr med. Grzegorz Paruszkiewicz – chirurg dziecięcy, lekarz zajmujący się diagnostyką i leczeniem moczenia nocnego u dzieci.

Organizatorem spotkania jest Stowarzyszenie Uronef – Nasze Dzieci. Patronat honorowy objął Rzecznik Praw Dziecka, natomiast patronat merytoryczny – Polskie Towarzystwo Pediatryczne. Partnerem strategicznym jest Ferring Pharmaceuticals.

Spotkanie jest częścią rozpoczętej w marcu br., przez Stowarzyszenie Uronef – Nasze Dzieci, ogólnopolskiej kampanii o charakterze edukacyjnym pt. „Moczeniu nocnemu powiedz: DOBRANOC!”. Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy rodziców i lekarzy w zakresie moczenia nocnego u dzieci oraz przełamanie funkcjonujących na ten temat stereotypów. Ma ona też za zadanie popularyzację wśród nich serwisu edukacyjnego www.moczenieudzieci.pl zawierającego kompendium wiedzy i porad w zakresie moczenia nocnego u dzieci. Na potrzeby kampanii powstał 30-sekundowy spot radiowy, layouty prasowe, baner internetowy, które informują o skali problemu oraz zachęcają do szybkiego zgłoszenia się z dzieckiem moczącym się w nocy do lekarza pediatry celem dokonania diagnostyki. W ramach kampanii są też zorganizowane w największych miastach w Polsce spotkania edukacyjne dla rodziców oraz indywidualne, bezpłatne badania konsultacyjne w placówkach medycznych.

Moczenie nocne, według szacunków ekspertów, dotyczy około 300 tysięcy dzieci powyżej 5 roku życia. To zjawisko wywiera wpływ na jakość życia dziecka, a także funkcjonowanie całej rodziny. Dzieci dotknięte problemem moczenia nocnego odczuwają lęk przed kompromitacją wśród rówieśników, izolują się
w swoim środowisku, mają poczucie niższej wartości. Obawiając się reakcji otoczenia, nie uczestniczą w wyjazdach grupowych wiążących się z noclegiem. Moczenie nocne stanowi problem nie tylko dla dziecka, ale również dla rodziców.

Problem moczenia nocnego u dzieci często jest bagatelizowany ze względu na istniejące w społeczeństwie błędne przekonania, iż jest to kwestia lenistwa lub problemów emocjonalnych oraz, że dziecko samo z tego wyrośnie. Dzieci dotknięte problemem moczenia nocnego trafiają do lekarza zbyt późno lub wcale, tymczasem wczesna diagnostyka i leczenie pozwala uchronić je przed psychicznymi i emocjonalnymi konsekwencjami tego schorzenia.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek