W najbliższą niedzielę, 7 czerwca, w 80 państwach odbędzie się marsz solidarności z osobami głodującymi „Walk the World”, organizowany pod auspicjami ONZ – Światowego Programu Żywnościowego (World Food Programme). Cały dochód z wydarzenia zostanie przekazany na program szkolnego dożywiania WFP w Afryce.
Celem marszu jest wzrost świadomości na temat skali głodu na świecie oraz pomoc w zebraniu środków na pomoc jego ofiarom. WFP przeznacza te fundusze na Program Żywienia Szkolnego (School Feeding Programme) w państwach, w których panuje największa bieda.
Pierwsze marsze odbyły się w 2003 r. w 9 krajach Azji z inicjatywy firmy TNT. Zgromadzono wówczas ponad 60 tys. euro, a liczba uczestników sięgnęła 4 tys. W 2004 r. odbył się globalny marsz pod hasłem „Fight Hunger – Walk the World”. Uzyskane w jego trakcie fundusze pozwoliły zapewnić całoroczne szkolne posiłki dla 25 tys. dzieci. W 2008 roku maszerowało już 250 tys. osób z 70 państw.
W Polsce pierwszy marsz „Walk the World” odbył się w 2007 roku w Warszawie z inicjatywy organizacji studentów i absolwentów uczelni ekonomicznych CEMS.
W tym roku marsz w Warszawie rozpocznie się o godz. 11.00 przy Rondzie De Gaulle’a. Dwukilometrowa trasa będzie przebiegać przez Nowy Świat oraz Krakowskie Przedmieście do Placu Zamkowego, na którym ustawione będą tablice. Za każdy podpis na tablicy, partnerzy marszu – TNT i Unilever – przekażą kwotę na szkolny posiłek dla głodującego dziecka. Współorganizatorem marszu jest studencka organizacja CEMS Club, jego patronami: Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i Dzielnica Śródmieście. Szczegółowe informacje nt. marszu są dostępne na stronie www.konieczglodem.pl
WFP (World Food Programme, Światowy Program Żywnościowy) to agenda ONZ, która świadczy pomoc najuboższym i najbardziej potrzebującym. Ma ponad 40 lat doświadczenia w dożywianiu i niesieniu pomocy głodującym i ubogim – pomaga ofiarom konfliktów i wojen, jak również tym, którzy cierpią chroniczny głód z powodu skrajnej biedy (głównie dzieciom i kobietom).
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024