logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Do walki z głodem marsz
06.06.2009
Tematy: Wydarzenia

Do walki z głodem marsz



W najbliższą niedzielę, 7 czerwca, w 80 państwach odbędzie się marsz solidarności z osobami głodującymi „Walk the World”, organizowany pod auspicjami ONZ – Światowego Programu Żywnościowego (World Food Programme). Cały dochód z wydarzenia zostanie przekazany na program szkolnego dożywiania WFP w Afryce.

Celem marszu jest wzrost świadomości na temat skali głodu na świecie oraz pomoc w zebraniu środków na pomoc jego ofiarom. WFP przeznacza te fundusze na Program Żywienia Szkolnego (School Feeding Programme) w państwach, w których panuje największa bieda.

Pierwsze marsze odbyły się w 2003 r. w 9 krajach Azji z inicjatywy firmy TNT. Zgromadzono wówczas ponad 60 tys. euro, a liczba uczestników sięgnęła 4 tys. W 2004 r. odbył się globalny marsz pod hasłem „Fight Hunger – Walk the World”. Uzyskane w jego trakcie fundusze pozwoliły zapewnić całoroczne szkolne posiłki dla 25 tys. dzieci. W 2008 roku maszerowało już 250 tys. osób z 70 państw.
W Polsce pierwszy marsz „Walk the World” odbył się w 2007 roku w Warszawie z inicjatywy organizacji studentów i absolwentów uczelni ekonomicznych CEMS.

W tym roku marsz w Warszawie rozpocznie się o godz. 11.00 przy Rondzie De Gaulle’a. Dwukilometrowa trasa będzie przebiegać przez Nowy Świat oraz Krakowskie Przedmieście do Placu Zamkowego, na którym ustawione będą tablice. Za każdy podpis na tablicy, partnerzy marszu – TNT i Unilever – przekażą kwotę na szkolny posiłek dla głodującego dziecka. Współorganizatorem marszu jest studencka organizacja CEMS Club, jego patronami: Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i Dzielnica Śródmieście. Szczegółowe informacje nt. marszu są dostępne na stronie www.konieczglodem.pl

WFP (World Food Programme, Światowy Program Żywnościowy) to agenda ONZ, która świadczy pomoc najuboższym i najbardziej potrzebującym. Ma ponad 40 lat doświadczenia w dożywianiu i niesieniu pomocy głodującym i ubogim – pomaga ofiarom konfliktów i wojen, jak również tym, którzy cierpią chroniczny głód z powodu skrajnej biedy (głównie dzieciom i kobietom).
M. Czerepak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek